HR-administratör, Bemanningsenheten, Stöd och omsorg
Umeå kommun, Stöd och omsorg / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Umeå kommun, Stöd och omsorg i Umeå Vårt uppdrag inom Bemanningsenheten är att ge stöd till chefer inom Stöd-och omsorgsförvaltningen.
Vi är organiserade i förvaltningens HR-enhet och ger stöd till chefer inom funktionshinderomsorgen, Individ-och familjeomsorgen samt Myndighetsutövning. Vi ger stöd till chefer med rekrytering, korttidsbemanning, schemaläggning samt administrativt stöd.
Publiceringsdatum2024-06-14ArbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som HR-administratör hos oss kommer du arbeta med korttidsbemanning i Timecare-pool. Du är telefonsupport internt och externt samt stöttar verksamheterna med bemanningsfrågor. Du bokar ut vikarier och hanterar personaladministrativa uppgifter gällande vikariernas behörighet, anställning och lön. Du har kontakt med chefer och medarbetare i verksamheter inom funktionshinderomsorgen (Ordinärt och särskilt boende LSS) samt vissa verksamheter inom Individ och familjeomsorgen. Du deltar aktivt och bidrar med din kompetens i utvecklings- och förbättringsprojekt.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning eller högskoleutbildning som är adekvat för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av administrativt arbete, planerare eller hantering av korttidsbemanning gärna i kombination med kunskap/erfarenhet från de verksamheter vi stöttar med korttidsbemanning. Du skall vara bekväm med att kommunicera via telefon och mejl och van att arbeta i olika verksamhetssystem såsom exempelvis Personec och Timecare Pool.
I din roll kommer du ingå med ytterligare kollegor som arbetar med korttidsbemanning, men även övriga i arbetsgruppen för att gemensamt ge ett bra stöd till chefer och verksamhet. Du behöver kunna hantera stressiga situationer, ha kunskap om arbetsrätt med tyngdpunkt på LAS och ATL. Ett professionellt bemötande och god service i de dagliga kontakterna med chefer, medarbetare och övriga samverkansparter.
Vi hoppas att du vill bli vår nästa kollega! Du är varmt välkommen med din ansökan som ska innehålla personligt brev och CV.
Arbetstider: Viss helgtjänstgöring, tidiga morgonturer (06,15), samt eftermiddag (17,15) fördelas på de medarbetare som arbetar med korttidsbemanning.
Övrig informationLöpande urval/intervjuer kommer tillämpas.
Om Umeå kommun
Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?
Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå:
https://www.gatewayumea.se/sv/move-to-umeaUmeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska
www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner
https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.htmlSäljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/491".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Umeå kommun (org.nr 212000-2627)
Arbetsplats Umeå kommun, Stöd och omsorg
Kontakt Maria Westin, enhetschef bemanning stöd och omsorg
090-161901,070-3525296 Jobbnummer 8749744
Observera att sista ansökningsdag har passerat.