HR-administratör 80% till ideell organisation

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige

Har du erfarenhet från administrativa arbetsuppgifter och vill arbeta 80%? Trivs du i en mångfacetterad roll och har kunskaper inom arbetsrätt? Då är kan tjänsten som HR-administratör med placering i södra Stockholm vara uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2019-01-21

Om tjänsten
Som HR-administratör hos vår kund, en betydelsefull samhällsaktör som verkar för en hållbar värld, kommer du att ingå i ett team bestående av en HR-chef samt två HR-partners. I rollen som HR-administratör kommer du att säkerställa effektiv och korrekt HR-administration samt fortlöpande arbeta med att utveckla, förbättra och säkerställa tydliga och effektiva HR-processer. Du kommer ansvara för att HR-systemen är uppdaterade med korrekt information. Du ansvarar även för att introducera och säkerställa grundkompetensen i HR-systemen för berörda inom organisationen samt bistå med HR-relaterad statistik. Rollen ställer höga krav på god kommunikationsförmåga då du kommer ha flertalet parallella kontaktytor. Arbetstiden är förlagd måndag till fredag 8:00-17:00.

Har du erfarenhet av löneberedning och schemaläggning samt är väl bekant med Excel, så ses det som meriterande.

I din roll som HR-administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• HR-administration
• Ansvara för tidsystem
• Säkerställa och ansvara för statistik inom HR
• Introducera och säkerställa grundkompetens hos chefer/arbetsledare i Hr-system
• Brandskyddsansvarig på huvudkontoret
• Sakförsäkringshandläggare

Om dig
Du har minst en gymnasieutbildning med fördel inom lön eller ekonomi. Har du även en vidareutbildning inom HR eller IT har du en bra grund att stå på. I denna tjänst kommer du att arbeta i olika system vilket förutsätter datorvana och kunskaper i Officepaketet. Vi ser vana av personalsystem som en tillgång liksom erfarenhet av att jobba med både svenska och engelska som arbetsspråk. Besitter du egenskaperna snabblärd, initiativtagande och noggrann kommer du snabbt att bli en tillgång! Du som också är serviceminded och lösningsorienterad kan ha hittat rätt tjänst!

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet från administrativa roller samt system/ datorvana
• Erfarenhet från att arbeta strukturerat och lösningsorienterat
• Relationsskapande med goda kommunikationsfärdigheter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som HR-administratör är ett konsultuppdrag på 80% med tillsättning 1 mars 2019. Till att börja med är uppdraget på 6 månader, för rätt person finns chans till anställning hos vår kund. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Leila Mekidiche på tel: 08 - 598 981 58.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!

Sökord
HR, Administration, HR-administration, Support, HR-system, 80%

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-20
Ange följande referens när du ansöker: ref-28679
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leila Mekidiche 08-598 981 58

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA

Kontorsadress
Svetsarvägen 8

Jobbnummer
4566195

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: