HR-administratör

Övertorneå kommun / Administratörsjobb / Övertorneå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Övertorneå, Överkalix, Kalix, Haparanda, Pajala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Övertorneå kommun i Övertorneå, Pajala eller i hela Sverige

HR-enheten söker nu en administratör som i första hand kommer att arbeta med löne- och bemanningsadministration.

Tjänsten är heltid, tillsvidare.

Om dig:
Vi söker dig med lägst gymnasieutbildning, alternativt högre utbildning, med inriktning lön, ekonomi, bemanning eller annan utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som passande för arbetsuppgifterna. Erfarenhet av löneadministration och bemannings-/schemaarbete är meriterande, men inte ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Som person är du lyhörd, har en hög servicekänsla och är lösningsorienterad. Samarbetsförmåga är viktigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor, samtidigt som du också behöver trivas med ett självständigt arbete. Du är noggrann, kan arbeta under tidspress, har förmåga att lära nytt och anpassa dig till den utveckling och förändring som sker.

God IT-vana krävs. I dagsläget använder vi oss bland annat av IT-systemen Personec P, Timecare och Winlas.

Du behärskar engelska och svenska både skriftligen och muntligen. Vi är förvaltningskommun för finska och meänkieli och det är därför positivt om du kan något av dessa språk.

Publiceringsdatum
2022-07-05

Arbetsuppgifter
I din roll kommer du i första hand att arbeta med löne- och bemanningsadministration. I uppdraget ingår att svara på frågor och stötta och vägleda chefer och medarbetare, samt läsa in dig på de avtal och lagar som gäller på området.

Du kommer att ingå i HR-enheten, som idag består av två HR-strateger, en HR-handläggare samt HR-chef. Eftersom vi har ett nära samarbete med Haparanda Stad gällande löneadministrationen så har vi även kollegor på distans.

Anställningsvillkor:
Tjänsten är på heltid, tillsvidare. Start snarast, enligt överenskommelse.

Upplysningar:
För mer information om tjänsten kontakta Lena Muskos, HR-chef, tfn 070-395 81 77, e-post: lena.muskos@overtornea.se

Facklig kontaktperson:
Kaarina Koski, Vision, tfn 070-261 89 85, e-post: kaarina.koski@overtornea.se

Ansökan:
Välkommen med din ansökan senast 24 juli 2022. Du kommer att få en bekräftelse på att din ansökan kommit in. Skulle du inte motta en sådan bekräftelse inom ett par arbetsdagar ber vi dig att kontakta oss via vår växel: 0927-720 00.

Övrigt:
Vi har tobaksfri arbetstid. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Övertorneå kommun ligger i vackra Tornedalen i östra Norrbotten. Polcirkeln går genom kommunen i norr och kommungränsen i öst följer Torne älv. Vår kommun ingår i förvaltningsområdet för finska och meänkieli, två minoritetsspråk som talas flitigt av befolkningen. I den kommunala koncernen ingår Övertorneå kommun med cirka 500 medarbetare, samt tre kommunala bolag; Övertorneå Energi AB, Stiftelsen Matarengihem samt Övertorneå Värmeverk.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast/Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Övertorneå kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/72".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Övertorneå kommun (org.nr 212000-2700)

Arbetsplats
Kommunledningsförvaltningen, HR-enheten

Kontakt
Lena Muskos
+46(0)70-3958177

Jobbnummer
6800540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Övertorneå kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Övertorneå kommun: