HR-administratör
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 027278-2012
Försäkringskassans uppdrag är att informera om och administrera socialförsäkringen - en viktig del av vårt gemensamma skyddsnät. Ett av våra viktigaste mål är att bidra till ett Sverige med färre sjukskrivna och fler i arbete.
Försäkringskassans strävan är att alla våra kunder med stort förtroende ska uppleva att vi utför vårt uppdrag enkelt, snabbt och rätt i alla situationer. Vår kultur ska därför präglas av kundfokus, tydlighet, respekt och arbetsglädje och vi arbetar ständigt för att bli en utvecklande arbetsplats med balans mellan arbete och privatliv.
Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle.
Försäkringskassan söker
HR-administratör
Placering i Stockholm
Arbetsuppgifter och ansvar
Som HR-administratör förväntas du ge administrativt stöd inom HR-processer som främst rör frågor om rekrytering. Inom rekryteringsprocessen kommer du att ha administrativa uppgifter såsom att publicera annonser, hantera ansökningar i vårt rekryteringssystem, intervjubokningar och referenstagning.
Arbetsuppgifterna omfattar att kontinuerligt förbättra de administrativa rutinerna inom HR-området. HR-administratören arbetar även med uppföljning av HR-arbetet och säkerställer att rutiner för uppdatering av information i databaser finns på plats.
Publiceringsdatum2012-04-25KvalifikationerVi söker dig som
• har högskoleexamen inom PA-området eller erfarenheter/kvalifikationer som bedöms likvärdiga. Med likvärdig kompetens räknas flerårig erfarenhet av HR-administration
• har ett starkt intresse av att ge god service till interna och externa kunder och ser ditt arbete som en viktig förutsättning för många andras arbete
• har kunskap i att ta in och värdera information och kan systematisera statistik
• har en tydlig förmåga att prioritera och kan strukturera ditt arbete
• är produktions- och serviceinriktad samt lösningsorienterad
• har förmågan att skapa kontakter och bygga förtroende såväl på distans som i möten
• har god kommunikativ förmåga muntligt såväl som skriftligt
• har förmåga att se sammanhang och helhet samt är saklig och objektiv i ditt förhållningssätt
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en större organisation
• juridiska kunskaper inom rekryterings- och omställningsadministration
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tidsbegränsad dock längst till och med 2013-04-30, heltid, med tillträde efter överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta chefen för Verksamhetsstöd HR i Stockholm Lisbeth Holm tfn 010-114 10 04. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Frida Nytén tfn 010-116 90 70 . Fackliga kontaktpersoner är ST Solveig Helmer tfn 010-116 12 96, SACO Rita Lundström tfn 010-111 43 72 eller SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 027278-2012. senast den 9 maj 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Vikariat
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1224846
Observera att sista ansökningsdag har passerat.