HR-administratör

Lerums kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Personalenheten i Lerum

Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg med pendeltåg eller buss från Göteborgs centrum.

Kommunens ledord - hållbarhet, kreativitet och inflytande - genomsyrar kommunens arbete där ca 3 000 medarbetare tillsammans arbetar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens ca 40 000 invånare.

Lerums kommun erbjuder hög livskvalitet med en vacker natur samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.

Som HR-administratör är du en del av HR-enheten. Vi sitter i ett öppet landskap med närhet till alla funktioner inom staben. HR-enheten befinner sig i ett positivt utvecklingsskede och består i dagsläget av tretton medarbetare - nio HR-specialister, två HR-administratör, en systemförvaltare och en HR-chef.


Publiceringsdatum
2019-03-22

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna som HR-administratör ingår diverse personalhantering såsom tex LAS, tjänstgöringsintyg och hantering av förtroendevalda. Du kommer också att arbeta med dokumenthantering och utbildningssamordning.

Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara ekonomi-/inköpshantering, samordning av personalhandbok, framtagande av statistik och underlag till uppföljningar. Ni är två HR-administratörer där ni har egna ansvarsområden men behöver kunna hjälpas åt vid behov.


Kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning eller likvärdigt gärna med några års erfarenhet av liknande administrativt arbete.

Vi ser att du har ett strukturerat arbetssätt, är noggrann och effektiv med en uttalad känsla för service. Du trivs med att arbeta självständigt men samverkar gärna med andra för att uppnå bästa möjliga resultat.

Vårt teambaserade arbetssätt gör att god samarbetsförmåga och glimten i ögat är förutsättningar för av vi ska trivas och göra ett bra arbete tillsammans.

ÖVRIGT
Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling. Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt.
Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-05
Ange följande referens när du ansöker: A861514
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malena Steingrüber malena.steingruber@lerum.se 0302-521243

Företag
Lerums kommun, Personalenheten

Adress
Lerums kommun, Personalenheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lerums kommun, Personalenheten
Senaste upphandlingen: Bevakningstjänster - Fasta uppdraget

Jobbnummer
4685834

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Personalenheten: