HR-administratör

Trosa kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Trosa
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Trosa, Gnesta, Nynäshamn, Nykvarn, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trosa kommun, Personalenheten i Trosa

Knappa timmen från Stockholm med buss, tåg eller bil har Trosa kommun blivit ett val för människor som söker en trivsam livsmiljö vid havet med möjligheter i boende och närhet till storstadsregionen. Kommunen omsätter knappt en miljard och har ca 820 anställda. Med drygt 13 300 invånare är vi en kommun i stadig tillväxt.
Se mer på www.trosa.se/jobbahososs

HR-enheten är en del av kommunkontorets centrala funktioner som i dagsläget består av ett 40-tal anställda som jobbar för att på bästa sätt ge stöd och service till kommunens verksamheter.



Publiceringsdatum
2019-02-20

Arbetsuppgifter
Hos oss blir du en del i ett litet engagerat och drivet HR-gäng som består av två HR-konsulter, en HR-chef samt en HR-administratör du kommer att vikariera för. Som HR-administratör kommer ditt övergripande ansvar vara att se till att vi har en effektiv administration som stödjer våra processer och arbetssätt. Du kommer också att vara ett stöd för vår interna organisation. Ansvarsdelar:

• göra utskick till chefer
• ta fram och bearbeta statistik
• fakturahantering, kontoavstämningar
• underhålla HR-enhetens sidor på intranätet och hemsida
• pensionsfrågor
• sammanhållande för friskvårdssatsningar inom Sunt liv
• övriga administrativa uppgifter, exempelvis arkivering, registrering och kontroll av SITHS-kort, beställningar m.m.
• vara ett administrativt stöd i avgränsade projekt, så som introduktionsdagar, medarbetarundersökning m.m.

Vi köper löneservice från Håbo kommun som du kommer att vara kontaktperson för och ha ett nära samarbete med.

Du är en nyckelperson för att våra interna processer ska fungera på ett effektivt sätt. Vi tror att du kommer att kunna ta mycket egna initiativ för att ytterligare utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera våra administrativa rutiner och processer.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete och trivs i en administrativ roll. Vi ser också att du dessutom har ett genuint intresse för och/eller erfarenhet av HR-frågor. Du har goda kunskaper i Office-paketet och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya systemverktyg.

Eftersom ditt arbete kommer innebära många olika och varierande arbetsuppgifter är det viktigt att du har förmåga att planera och prioritera. Rollen förutsätter att du har en naturlig fallenhet för att strukturera och organisera, som gör att du arbetar på ett genomtänkt och effektivt sätt.

Som person är du lösningsfokuserad med en god känsla för service och är inte rädd för att ta egna initiativ. Du har ett öga för detaljer men även förmågan att se helhetsperspektivet och hur ditt arbete bidrar till helheten. Du behöver vara självgående vilket gör dig trygg i att arbeta självständigt, samtidigt som du värdesätter ett nära samarbete med kollegor. Ditt arbete kommer innebära en hel del kontakt med chefer och andra medarbetare i organisationen, både inom och utom enheten, vilket gör det viktigt att du känner dig trygg med att kommunicera och formulera dig.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju redan innan sista ansökningsdatum gått ut.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2019-05-15 , upphör: 2020-09-30 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-17
Ange följande referens när du ansöker: A853073
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Torbjörn Unnebäck torbjorn.unneback@trosa.se 0156-520 00 (vxl)

Företag
Trosa kommun, Personalenheten

Adress
Trosa kommun, Personalenheten
Västra Långgatan 5
61980 Trosa

Kontorsadress
Västra Långgatan 4-5 Trosa

Jobbnummer
4625365

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trosa kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trosa kommun, Personalenheten: