HR-administratör
Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
HR-avdelningen är en del av Stadsledningsförvaltningen och vars främsta uppdrag är att ge stöd, service, funktionell styrning och ledning samt vara en kompetent och förutseende samarbetspartner i det stadsgemensamma HR-arbetet.
Som HR-administratör är du anställd på arbetsgivarenheten, HR-avdelningen, Stadsledningsförvaltningen. Du ingår i ett team tillsammans med 2 kollegor. Vi arbetar i en stimulerande verksamhet där din självständighet, kreativitet och utvecklingsförmåga dagligen utmanas.
Har du erfarenhet av HR-administration, utpräglad servicekänsla och vill ingå i ett team tillsammans med 2 andra kollegor? Då kanske du är vår nya kollega.
Publiceringsdatum2016-05-12ArbetsuppgifterTillsammans med kollegorna bemannar du HR-supporten mellan kl. 8.00-17.00, där vi via mejl och telefon tar emot och registrerar ärenden i vår helpdesk. Som en del i team administration arbetar du inom ett brett område. I dina arbetsuppgifter ingår allt från kurs- och utbildningsadministration, formgivning av visst material, hantering av behörigheter i våra HR-system, diariearbete, till hantering av fakturor. Arbetet innebär breda kontaktytor med interna och externa aktörer.
KvalifikationerVi söker dig som har gymnasiekompetens/HR-utbildning med inriktning mot service och administration och har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet. Du har stort intresse för HR-frågor, är nyfiken, lyhörd, självständig och lösningsfokuserad. Du har lätt för att skapa kontakter, har en utpräglad servicekänsla, är duktig på text och har lätt för att kommunicera.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper såsom god samarbetsförmåga, hög integritet och som person är du strukturerad, noggrann samt har ett bra helhetstänk. Du behärskar MS Office och är nyfiken på nya IT-stödsystem.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-26
Ange följande referens när du ansöker: A573663
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Vikström, Enhetschef 042-106103
Ingrid Wegner, Administrativt ansvarig 042-106071
Facklig kontaktCecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
Robert Lexeklint, VISION 042-10 51 95
FöretagHelsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
AdressHelsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 2839060
Observera att sista ansökningsdag har passerat.