HR-administratör

Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning i Göteborg

Arbetsmarknads- och vuxenutbildningsfrågor inom Göteborgs Stad är samlade i en gemensam förvaltning under Nämnden för arbetsmarknad och vuxenutbildning.
Nämnden ansvarar för att upphandla, anordna, beställa och samordna arbetsmarknadspolitiska insatser och vuxenutbildning inom kommunal vuxenutbildning, svenska för invandrare och särskild utbildning för vuxna. Nämndens uppdrag ska bidra till en förbättrad integration i staden samt skapa möjligheter för medborgare i Göteborg att förstärka sin kompetens genom utbildning och/eller arbetsmarknadsinriktade insatser, benämnt det stegvisa jobb- och kunskapslyftet, som är en del i arbetet med social hållbarhet.

Visionen är att skapa förutsättningar för göteborgaren att utveckla sig själv, sitt yrkesliv och sin livssituation.

Uppdraget utförs för närvarande av cirka 150 medarbetare, men beräknas vid utgången av 2016 vara runt 200.

Publiceringsdatum
2016-04-19

Arbetsuppgifter
Förvaltningens uppdrag är organiserat i Utbildnings-, Arbetsmarknads- och Vägledningsavdelningen. Det gemensamma för alla avdelningar är att de utgår från att stärka människors kompetens och drivkrafter samt matcha deras kunnande och talanger mot möjligheter på arbetsmarknaden eller till en ny nivå inom utbildningssystemet. Stödavdelningarna Ekonomi/IT, Staben och Personal/information stödjer och bistår verksamheterna och det förvaltningsinterna arbetet med olika kompetenser.

Tjänsten som HR-administratör är knuten till Personal- och informationsavdelningen. Avdelningens uppdrag omfattar HR, förvaltningskansli, intern information och intern service och utförs av 13 medarbetare. HR-teamet består av en HR-administratör och två HR-specialister som stödjer och bistår förvaltningens 13 chefer med administrativt stöd och HR-kompetens. Eftersom nuvarande HR-administratör kommer att få en annan roll på HR söker vi en ersättare för henne.

HR-funktionen ska vara känd för att vara kompetent, kommunikativ, vänlig och saklig, modig och ansvarsfull, leverera kvalité i tid samt för att våga utmana och pröva nya arbetssätt och idéer.

I rollen som HR-administratör arbetar du främst med operativa personaladministrativa uppgifter vilket bland annat innebär att hantera anställningar, ärenden och löneförmåner. Du ska även ta fram personalstatistik och annat underlag som behövs för drift och uppföljningsarbetet av HR, vara support och informera och utbilda chefer och medarbetare.
I rollen ingår att vara ett nära stöd till våra chefer och tillsammans med dem säkerställa att löneunderlagen är korrekta. Du kommer också att ha kontakt med Intraservice och ingå i stadens nätverk inom området.
I samband med att löneunderlagen ska vara klara inför en lönekörning kommer din arbetsbelastning att vara hög.
Vid arbetstoppar tar teamet gemensamt ansvar för att arbetsuppgifterna på HR funktionen blir utförda.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har rätt attityd för uppdraget. Du ska ha en avslutad gymnasieutbildning och flera års erfarenhet av arbete med personal- och löneadministration. Du ska ha mycket goda kunskaper i Word, kunskaper i Excel samt ha vana av att arbeta i olika elektroniska system. Du behöver ha erfarenhet av att arbeta i löne- och personalrapporteringssystemet Personec.

Det är meriterande om du har en påbyggnadsutbildning inom personaladministration. Kunskaper i modern teknik är meriterande.

Som person är du utvecklings- och serviceinriktad och har ett professionellt bemötande med likabehandlingsprincipen som utgångspunkt. Du känner dig helt bekväm med att arbeta med deadlines och tycker om att informera i grupp. Du har en administrativ talang med en god pedagogisk och kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Chefer och kollegor beskriver dig som en person som har särskilt god förmåga att arbeta tillsammans med andra, är handlingskraftig och levererar kvalité i rätt tid.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

För att kunna leverera en verksamhet av hög kvalité arbetar vi aktivt med värderingsfrågor, arbetsmiljö och hälsa.

Vi tror bland annat att olikheter i personalsammansättningen föder en bättre verksamhet och eftersträvar bland annat en jämn könsfördelning.

I vårt arbete med en hållbar hälsa erbjuder vi medarbetarna en friskvårdstimme och subventionerade motionskort.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-03
Ange följande referens när du ansöker: A563335
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann-Christine Ericsson, personal- och informatio 031-368 30 22

Facklig kontakt
Eduardo Quintans, Vision/TCO 031-368 30 72

Företag
Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning

Adress
Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning
Box 5412
40229 Göteborg

Kontorsadress
Rosenlundsgatan 8, vån 6

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2792767

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Arbetsmarknad och vuxenutbildning: