HR-/Personalansvarig till Landahl Advokatbyrå AB

Kontorsfixarna Stockholm AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Kontorsfixarna Skandinavien AB

Publiceringsdatum
2013-02-05

Om tjänsten
Söker du en bred HR-roll med stor variation? Har du erfarenhet av HR och vill jobba med personalfrågor, administration och ekonomi? Nu söker vi dig till vår kund Landahl Advokatbyrå AB.

Om företaget
Landahl består av 20 advokater, 5 biträdande jurister och 12 personer i administrationen. De har nyligen flyttat till nya, moderna lokaler på Rådmansgatan 40 i Stockholm. Landahl erbjuder kompetens och bredd för bygg- och fastighetsbranschen. En kompetens som till betydande del består av att vara nära och förstå klienternas verklighet, där snabba förändringar och nya villkor är vardag. Landahl är en av de ledande advokatbyråerna i branschen och har uppdrag åt såväl många av landets största bygg- och fastighetsbolag samt andra fastighetsägare i den privata sektorn som åt stat, kommun och landsting.

Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att arbeta brett inom tre områden som rangordnas i följande ordning: HR, administration och ekonomi.
• Du kommer att ansvara för allt HR-relaterat arbete, både på operativ som strategisk nivå. Detta innebär all personaladministration samt att förvalta och utveckla de policys som idag finns inom personalområdet. Detta innefattar exempelvis arbetsmiljöfrågor, löner och förmåner. Vidare arbetsuppgifter är att ansvara för avtal, försäkringar, rekryteringar, kompetensutveckling samt medarbetarsamtal.
• Denna roll innebär även all daglig hantering av kontorsfrågor. Som kontorsansvarig arbetar du med inköp av möbler, kontorsmaterial, leasing av kontorsmaskiner och planering av personal- samt kundevent. Direkt personalansvar för 1-2 receptionister som kan bistå med vissa administrativa uppgifter
• Inom ekonomi kommer du att agera som stöd för frågor av strukturell karaktär.
Rapportering sker till styrelsen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk examen inom HR alternativt ekonomi. Du har några års erfarenhet av en liknande tjänst och av brett HR-arbete. Du trivs i en bred roll med stor variation och kan hantera frågor av olika karaktär från personalen. En förutsättning för att klara av denna roll är att du är en van användare i Officepaketet.
Som person är du affärsorienterad och drivande med god vana av att arbeta proaktivt och självständigt. Du är trygg i din roll, har integritet och är lyhörd. Vidare har du förmågan att skapa förtroendefulla relationer och är tydlig i din kommunikation. För att lyckas i denna roll är det viktigt att du trivs med det operativa arbetet och att du är flexibel och prestigelös.

Övrig information
I den här rekryteringen samarbetar vi med Kontorsfixarna. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa ansvariga rekryterare Ellinor Halling eller Ulrika Thorstrand på telefonnummer 08-663 99 00. I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Vi ser fram emot att få din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2013-02-28. Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 1052
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ellinor Halling 08-663 99 00
Ulrika Thorstrand

Företag
Kontorsfixarna Stockholm AB

Adress
Kontorsfixarna Stockholm AB
Sturegatan 38
11436 Stockholm

Jobbnummer
1457719

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kontorsfixarna Stockholm AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kontorsfixarna Stockholm AB: