HR- och lönespecialist med teamansvar till Knyta - Konsult Marginalen AB
Marginalen Bank Bankaktiebolag / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2023-02-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR- och lönespecialist med teamansvar till Knyta - Konsult Marginalen AB" (publicerad 2023-04-11) ⬅️
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Marginalen Bank Bankaktiebolag i Stockholm,
Skellefteå eller i
hela Sverige Är du HR-specialist och/eller lönespecialist och tilltalas av mycket eget ansvar, digitalisering, initiativtagande och har en hög social förmåga där kunden alltid är i fokus? Gillar du att arbeta serviceinriktat och skapa kundanpassade helhetslösningar inom löneadministration? Välkommen att läsa vidare...
Till Knyta - Konsult Marginalen AB söker vi en teamledare med processansvar som har kunskaper och erfarenhet kring hela lönekedjan utifrån HR-perspektiv och nu vill ta nästa steg i karriären och bygga ett kombinerat kunderbjudande bestående av löneadministration och HR. Du vill utmana och bidra till att kvalitetssäkra och bredda vår löneaffär inför framtiden. Är du dessutom driven, nyfiken och har intresse för vad som händer i branschen och i vår omvärld så kommer du att trivas i vårat team!
Publiceringsdatum2023-02-07Dina arbetsuppgifterSom processansvarig HR-specialist ansvarar du för implementering och samordning av HR-tjänster till våra kunder samt ansvarar för dokumentation och uppdatering av löneprocesser. Du samordnar och följer upp att regelverk- och processändringar implementeras i teamet och att teamet gör en kvalitetssäkrad leverans av löne- och HR-tjänster. Du är ansvarig för några av lönekunder, samt finns tillhands för kundernas frågor. Du är med och startar upp nya kunduppdrag och vidareutvecklar befintliga kundkontakter. Du fungerar som bollplank och stöd till dina kollegor samt visar en god serviceanda både internt och externt. Du förstår vikten av bra samarbete.
Vem du är...
Vi söker dig som är trygg i din roll som lönekonsult och har några års erfarenhet inom HR-admin. Har du arbetat som konsult tidigare är det meriterande. Med flerårig erfarenhet av liknande arbete besitter du en mycket god administrativ förmåga, har kunskap om HR-frågor, HR-system, hela lönekedjan och är uppdaterad på arbetsmarknadens lagar, avtal och regelverk. Troligtvis har du tidigare arbetat som HR-specialist eller lönekonsult, gärna i en medelstor organisation. Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal som skrift.
Som person är du prestigelös, noggrann, lösningsorienterad och har god kommunikationsförmåga. Du tycker om att ta eget ansvar och egna initiativ samt har god förmåga att planera och prioritera. Du har förmågan att bygga goda relationer och samarbeten och har ett personligt driv att utvecklas och levererar service på hög nivå. Du har kunden i centrum och kan presentera våra tjänster till blivande kunder.
Allmän information om Knyta-Konsult Marginalen AB
Knyta - Konsult Marginalen AB bedriver konsultverksamhet inom redovisning och lönrt och har en bred kundgrupp bestående av mindre och medelstora företag i olika branscher. Vi satsar på långsiktiga kundrelationer och säljer redovisnings- och lönetjänster av hög kvalitet som vi utökar med HR.
Knyta - Konsult Marginalen AB, belägen i centrala Stockholm, är helägt dotterbolag till Marginalen AB. Här arbetar 14 anställda varav 4 lönekonsulter. Lönekonsulterna har förutom lönehanteringen även kontinuerlig kontakt med våra kunder, gällande löne- och HR administrativa frågor. Vi använder Flex lönesystem. Mindre löneuppdrag hanteras i Fortnox lön. Lönekonsulterna arbetar nära våra redovisningskonsulter där kundnyttan är i fokus.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Marginalen Bank Bankaktiebolag (org.nr 516406-0807)
Arbetsplats Marginalen Bank
Jobbnummer 7422302
Observera att sista ansökningsdag har passerat.