HR- och lönehandläggare

Statens Historiska Museer / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Historiska Museer i Stockholm, Botkyrka, Håbo, Linköping, Mölndal eller i hela Sverige

Statens historiska museers uppgift är att främja intresset för historia och sprida kunskap om kulturarvet som myndigheten förvaltar och bevarar. I myndigheten ingår Historiska museet, Livrustkammaren, Ekonomiska museet, Skoklosters slott, Stiftelsen Hallwylska museet, Tumba bruksmuseum samt uppdragsverksamheten Arkeologerna.
Vi ska vara attraktiva, angelägna och finnas lättillgängliga både i våra museilokaler, på våra utgrävningar samt digitalt.

Vi söker nu en HR- och lönehandläggare.

Verksamheten
HR-funktionen är en del av avdelningen för verksamhetsstöd som ger stöd till myndighetens alla verksamheter inom områdena ekonomi, HR, arkiv, registratur, säkerhet, fastigheter och lokaler, upphandlingar och inköp.

HR-funktionen består idag av tre HR-specialister och en HR-och lönehandläggare som nu går vidare till nya utmaningar. Tillsammans hanterar funktionen myndighetens HR- och lönerelaterade frågor och där Statens servicecenter sköter den löpande löneadministrationen. Vi erbjuder dig en möjlighet ingå i ett team med engagemang, stort ansvar och hög servicekänsla. Funktionen befinner sig i en utvecklingsfas, där du kommer att ha en möjlighet att vara med och bidra. För att trivas i rollen som HR- och lönehandläggare behöver du tycka om ordning och reda och att arbeta administrativt.

Publiceringsdatum
2022-01-13

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR- och lönehandläggare kommer du bland annat att arbeta med:

• Personalrapportering, exempelvis sjukfrånvaro, VAB m m
• Personaladministration, exempelvis i rekryteringsärenden, kontroll av löner, pensioner, reseräkningar, ersättningar, arvoden m m
• Handläggning av anställningsärenden
• Hantering av behörigheter i löne- och personaladministrativa system

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskole- eller YH-utbildning inom HR- eller löneområdet. Alternativt har du arbetslivserfarenhet inom området som vi bedömer likvärdigt. Du har minst två års erfarenhet av HR- och lönearbete. Erfarenhet från statlig verksamhet är meriterande. Du har god datorvana och vana att arbeta med olika verksamhetssystem inom området, exempelvis Primula, ReachMee m fl.

Dina personliga egenskaper
I rollen kommer du att ha många kontakter inom organisationen vilket kräver att du har god förmåga att samarbeta och kommunicera. Arbetsbelastningen kommer periodvis att vara hög därför behöver du ha förmåga att arbeta konsultativt, kunna prioritera och göra avvägningar. Du förväntas också kunna arbeta självständigt med eget ansvar och då krävs att du är strukturerad, ansvarstagande och noggrann.

Anställningsvillkor
Tjänsten är tills vidare på heltid. Lönen är individuell och vi tillämpar sex månaders provanställning.

Så ansöker du
Ansök här senast 2022-02-03. I din ansökan ska du beskriva hur du fyller de krav som ställs på tjänsten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Historiska Museer

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Historiska Museer (org.nr 202100-4953), http://shm.se/

Kontakt
Erica Nyström, Fackling representant SACO-S
erica.nystrom@shm.se
08-51955735

Jobbnummer
6246243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Historiska Museer

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Historiska Museer: