HR- och Löneadministratör till Tunstall AB

Experis Finance / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Skurup eller i hela Sverige

Tunstall är ett världsledande företag inom IT, teknik och systemlösningar som underlättar och förbättrar vård och omsorg av äldre, funktionshindrade och kroniskt sjuka. Företaget grundades i Storbritannien 1957 och är med över 1800 anställda ett globalt företag som utvecklar, tillverkar och tillhandahåller trygg¬hetssystem i ett 30-tal länder med över 2,5 miljoner brukare över hela världen. I Norden har Tunstall nyligen förstärkt sin ställning genom förvärvet av STT Condigi. Tunstall Nordic AB har nu en omsättning på ca 500 MSEK, sitt huvudkontor i Malmö och är verksamt i Sverige, Danmark, Finland med export till ett flertal europeiska länder. I Sverige sysselsätter Tunstall AB ca 250 personer.

Publiceringsdatum
2013-08-06

Dina arbetsuppgifter
För Tunstall AB och den svenska verksamheten söker vi nu en erfaren HR- och Löneadministratör. Fokus kommer att ligga på löner och lönekörning i det nyligen implementerade lönesystemet - Agda PS - men du kommer också att få vara med och bygga upp och självständigt ansvara för anda delar inom HR- och löneadministration. Exempel på arbetsuppgifter utöver lön kan vara löpande hantering av allt ifrån anställningskontrakt, arbetstider, resor, förmåner och löner till statistik, rapporter och presentationer. Du kommer också att driva både enklare och mer omfattande HR-relaterade projekt och utvecklingsinsatser. Befattningen är i princip ny och du kommer därför att få vara med och påverka uppbyggnaden i många avseenden.

Du kommer självständigt att ansvara för företagets HR-administration innefattande följande arbetsuppgifter:

• Tidsredovisning, reseräkningar, förmåner och lönehantering i Agda PS.
• Inledningsvis arbeta aktivt med systemkonfiguration då systemet är nyimplementerat.
• Löpande personaladministration såsom frågor kring anställningskontrakt, semesterlistor, sjukintyg, introduktioner, statistik, rapporter, utbildningar, ID 06, etc.
• Kontakter med myndigheter, försäkringskassan, skatteverket, kronofogdemyndigheten, SCB, etc.
• Hantering av pensioner, försäkringar, företagsbilar.
• Personalsociala aktiviter, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, kontakter med företagshälsovård.
• Vidareutveckling och implementering av personalpolicys, rutiner och interna processer.

Vem är du?
Vi söker dig som har:

• 5-10 års erfarenhet från liknande arbete, gärna i ett mindre/medelstort företag.
• Goda kunskaper i tolkning och tillämpning av arbetsrätt och kollektivavtal. Erfarenhet från arbete med Telekom-avtalet är meriterande.
• Gymnasieutbildning inom ekonomi, eller motsvarande. Högskolestudier är meriterande men inget krav.
• Utbildning från PA-programmet eller motsvarande är meriterande.
• Mycket goda kunskaper inom IT-stöd för framförallt tid-, rese- och lönehantering, företrädesvis Agda PS.
• Erfarenhet från implementering och konfiguration av HR-/lönesystem är meriterande.
• Goda allmänna IT kunskaper, framförallt i MS Office.
• God engelska är ett krav.
• Tjänsten innebär ca 10 resdagar/år inom Sverige.

Som person ser vi gärna att du har ett genuint intresse för människor och vikten av god service och ett trevligt bemötande. Du är självständig, drivande, stresstålig, flexibel, proaktiv, och en god kommunikatör. Då Agda PS är nyimplementerat hos Tunstall AB krävs att du inte räds att "kavla upp ärmarna" och se denna utmaning som spännande möjlighet att tidigt vara med och påverka. Du får också gärna ha ett glatt humör och du måste trivas med många bollar i luften!

Kontaktperson för detta jobb
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Carina Heurén på telefonnummer 040-660 63 69 eller carina.heuren@se.experis.com . Välkommen med din ansökan snarast! Vi bearbetar ansökningar löpande.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carina Heurén 040-6606369

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1618973

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: