HR- och löneadministratör till Stavdal

Wise Professionals / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-02-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR- och löneadministratör till Stavdal" (publicerad 2018-04-03) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Härryda eller i hela Sverige

Till Stavdals HR-och löneteam söker vi nu efter dig som vill arbeta med HR- och löneadministration. Detta är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start under maj månad och kommer pågå till och med mars 2019.

Stavdal är en nytänkande koncern med en utav marknadens modernaste maskinparker. Som helhetsleverantör är deras uppgift att skapa perfekta arbetsplatser. Bara människor kan ge personlig service och har den kompetens som krävs för att tillgodose deras kunders behov. Stavdal hjälper sina kunder att hitta rätt, det är det dom kallar Människan & Maskinen.

Ditt uppdrag

Hos Stavdal erbjuds du en spännande och utvecklande roll där dina ansvarsområden spänner över flera olika områden. Ditt främsta ansvar att driva hela löneprocessen, vilket innebär allt från inhämtning av underlag till löneberedning, tidsrapportering, bokföring samt löneutbetalning. I ditt ansvarsområde ligger också att ta fram och rapportera statistik av personal - och lönerelaterade uppgifter samt hantera företagets bilförmåner och utläggsredovisning. Vidare kommer du att ge support och ansvara för att ge ut rätt information till medarbetare och chefer. Det innebär exempelvis att ansvara för administration och support till chefer gällande anställningsavtal och nyanställningar.

Du arbetar också med att rapportera löner för pensionsbetalningar och fackavgifter samt avstämning av till exempel sociala avgifter och semesterskulder. I ditt arbete är du ansvarig och ägare för bolagets HR- och lönesystem, Hogia LönPlus och Hogia PBM, Hogia Personal.

Det team du ingår i består av totalt sex personer som alla arbetar med HR- och lönerelaterade samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Du rapporterar till HR Chef och kommer främst arbeta tillsammans med en löneadministratör, två HR-administratörer och HK/VD-administratör.

Publiceringsdatum
2018-02-26

Bakgrund
Våra förväntningar på dig som söker är att du känner dig bekväm med att driva och utveckla lönearbetet samt att du har ett proaktivt arbetssätt. Vi tror att du har arbetat självständigt med lön i minst tre år samt har en eftergymnasial utbildning med inriktning Lön, HR och/eller Pension. Det gör att du känner dig bekväm med att tolka kollektivavtal så du kan supporta organisationen i vissa arbetsrättsliga frågor. Vidare behöver du ha erfarenhet av att arbeta med pensioner och skatt samt arbetat i minst ett lönesystem tidigare. Har du erfarenhet att arbeta i Hogia LönPlus är det meriterande, men inget krav.

Förutom att du som HR-och löneadministratör självklart behöver vara noggrann och hålla dig till satta deadlines och tidsplaner, ser vi att om du ska trivas hos Stavdal även behöver vara handlingskraftig, lyhörd och serviceminded. Vidare letar vi efter dig som har en vilja att komma in i organisationen, då rollen som HR- och löneadministratör innebär att du har många kontaktytor internt. Det innebär också att du behöver ha lätt för att skapa goda relationer och trivs att arbeta i en supportande roll. Eftersom du hanterar känslig information värdesätter vi att du har hög integritet och är noggrann med procedurer och policys. Flytande i svenska i både tal och skrift är ett krav.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. Är du intresserad av att arbeta som lönekonsult via Wise Professionals, finns det för rätt person möjlighet till en tillsvidare anställning hos oss. Våra uppdrag är hos spännande arbetsgivare och är vanligen mellan 6-9 månader långa.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Stina Scheller (Stina.Scheller@wise.se, 076-000 18 52) och konsultchef Anette Hartlin (Anette.Hartlin@wise.se 073 -521 65 04).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid 6 månders provanställning

Ersättning
Månadslön - Fast plus rörlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-26
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals18961
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
3985774

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: