HR-/lönekoordinator till välkänt IT-bolag

Jurek Bemanning Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Jurek Bemanning Sverige AB

Publiceringsdatum
2014-03-26

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en person för ett föräldravikariat på ca 15 månader. Det är en delad roll där fokus ligger på att vara lönekoordinator och fungera som länken mellan en outsourcad löneavdelning och HR. Utöver detta arbetar du även med allmän HR-administration och ger service till anställda, chefer och HR kollegor. I rollen ingår bland annat:

• Att vara länken mellan HR och Lön, förstå samband och konsekvenser samt agera kravställare.
• Ansvara för att regelverk och interna policies (kopplat mot lön) följs.
• Framtagning av statistik och rapporter ur olika system.
• Delta i Lönerevisionsarbetet 2015.
• Första linjens support i HR-relaterade frågor.
• Allmän HR-administration.
• Delta i relevanta projektarbeten.

Vem är du?
Till rollen som lönekoordinator/HR-administratör ligger fokus på lönearbetet och systemkunskap samt administration. Därför söker vi en person som trivs med administrativa arbetsuppgifter, har kunskap om hela löneflödet och har lätt för olika system. För att lyckas i rollen krävs:

• 3-5 års erfarenhet av lön, du måste förstå konsekvensflöden.
• Erfarenhet av HR administration.
• Förstå löne- och HR-processer samt kopplingen däremellan.
• Tekniskt kunnig och mycket god systemkännedom, framförallt inom MS Excel.
• Kunna kollektivavtal, regelverk, skatter, grundläggande HR juridik etc.
• Mycket god kunskap i svenska och engelska, både i tal och i skrift.

Vi ser gärna att du har en utbildning inom lön eller HR, exempelvis yrkesutbildning eller universitetsexamen inom personal. Som person stimuleras du av att arbeta under eget ansvar, är en god kommunikatör och har en god samarbetsförmåga. Du har lätt för att anpassa dig till nya miljöer och sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter. Rollen kräver även att du har en god analytisk förmåga och är väldigt detaljorienterad. Vidare är du serviceminded, proaktiv och drivande.

Du erbjuds
Anställningen avser en heltidstjänst och är ett tillfälligt föräldravikariat med start omgående till och med hösten 2015. Du kommer att få chansen att växa tillsammans med ett kompetent HR-team och du kommer att jobba i en global miljö i ett företag som har ambitionen att sätta individen i centrum. På en intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten.

Om företaget
Vår kund är en av Europas ledande leverantör av IT- och produktutvecklingstjänster. Deras målsättning är att bli en ledande integratör av tjänster och att utveckla IT-branschens bästa tjänster. Behovet av ständigt tillgängliga tjänster, som kan användas oberoende av tid eller plats, ökar kontinuerligt.

Start:
Enligt ök.

Ersättning
Enligt ök.

Sista ansökningsdag
Tjänsten kommer att tillsättas löpande så ansök redan idag!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-04-04
Ange följande referens när du ansöker: 1953
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Eklöf thomas.eklof@jurekbemanning.se

Företag
Jurek Bemanning Sverige AB

Adress
Jurek Bemanning Sverige AB
Biblioteksgatan 11
11146 STOCKHOLM

Jobbnummer
1820316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Bemanning Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Bemanning Sverige AB: