HR- konsult
Polismyndigheten i Jönköpings län / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Jönköpings län i Jönköping,
Nässjö,
Eksjö,
Värnamo eller i
hela Sverige Polismyndigheten i Jönköpings län söker en HR-konsult för tillsvidareanställning till personalenheten med placering i Jönköping (Dnr A- 713-490/10 ). Sista ansökningsdag är torsdagen den 15 april.
Om myndigheten
Vid Polismyndigheten i Jönköpings län arbetar omkring 700 personer. Cirka 500 av dessa är poliser och övriga är civilanställda. Tillsammans arbetar vi för ett tryggare län. Läs mer om vår organisation och verksamhet på
www.polisen.se/jonkopingPubliceringsdatum2010-04-01Dina arbetsuppgifterSom HR-konsult tillhör du myndighetens personalenhet, där vi bland annat arbetar med mångfalds- och arbetsmiljöfrågor samt förhandlings- och samverkansfrågor inom HR-området. Du kommer även att vara delaktig i arbetet med myndighetens kompetensutveckling och rekrytering. En viktig uppgift i rollen som HR-konsult är att vara ett stöd för ansvariga chefer inom myndigheten när det gäller HR-frågor, samt att strategiskt driva och utveckla myndighetens framtida personalfrågor.
KvalifikationerVi söker dig som har akademisk examen inom personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande. Du är van att visa resultat och har förmåga att samordna och utveckla personalfrågor. Du har dessutom goda kunskaper i Office-paketet samt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser också att du har förhandlingsvana samt god kunskap inom arbetsrätt. Erfarenhet av förändringsarbete samt arbetslivserfarenhet inom HR området är meriterande. Erfarenhet från statlig eller annan offentlig verksamhet är meriterande men inte ett krav.
Dina egenskaperVi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, bland annat att du är flexibel, ansvarskännande, positiv och har förmåga att arbeta i grupp. Vidare ska du vara serviceinriktad och kunna hantera arbetstoppar. Din personlighet präglas av ett konsultativt och strategiskt förhållningssätt när det gäller HR-frågor. Du kommer att samverka såväl internt som externt med exempelvis ledning och chefer på myndigheten, Rikspolisstyrelsen, samt fackliga organisationer, vilket kräver att du har mycket god förmåga att kommunicera och informera. Du ska dessutom vara drivande och modig.
Övrig informationVi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskap och personlighet tas tillvara och berikar verksamheten. Vi arbetar utifrån en nationellt framtagen värdegrund. Denna kan du läsa mer om på vår hemsida.
Polismyndigheten i Jönköpings län tillämpar 6 månaders provanställningar på alla tillsvidareanställningar. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning. Det finns författningsenliga krav på svenskt medborgarskap.
Upplysningar
För ytterligare information om arbetet är du välkommen att kontakta chefen för personalenheten Åsa Runnzell 036-309024 eller 076 -878 5809
Facklig företrädare för SACO: Jonas Helt 036-309320
Så ansöker duVälkommen med din ansökan inklusive meritförteckning till
jobbansokan.jonkoping@polisen.se Vi tar även emot ansökningar per post till: Polismyndigheten i Jönköpings län, Diariet, Box 618, 551 18 Jönköping, ange då din e-post adress. Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv, varför du söker utlyst funktion, dina ambitioner och förväntningar på funktionen samt vad du kan tillföra verksamheten. Märk ansökan med diarienummer Dnr A- 713-490/10.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-15
Ange följande referens när du ansöker: Dnr A- 713-490/10
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobbansokan.jonkoping@polisen.seFöretagPolismyndigheten i Jönköpings län
AdressPolismyndigheten i Jönköpings län
55118 JÖNKÖPING
KontorsadressVallgatan 3-5
Jobbnummer 620447
Observera att sista ansökningsdag har passerat.