HR till Cargotec

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Falkenberg, Varberg, Halmstad, Laholm, Båstad eller i hela Sverige

Nu finns en chans att arbeta inom HR på ett internationellt, framgångsrikt företag där ingen dag är den andra lik. Har du gedigen erfarenhet av arbete inom HR? Känner du igen dig som en ansvarstagande doer som trivs att arbeta i högt tempo? Då är denna tjänst på Cargotec perfekt för dig!

Publiceringsdatum
2019-01-18

Om tjänsten
Som HR ger du daglig support i HR-relaterade frågor till ledning och medarbetare. Rollen innefattar de flesta arbetsuppgifterna inom HR. Du ansvarar för att revidera policys, stötta personal i enlighet med bolagets policys, rutiner samt utifrån relevant lagstiftning. Du ser till att processer och rutiner efterföljs och bidrar med expertis inom arbetsrätt.

Dina närmsta HR kollegor sitter på andra orter runt om i Sverige, vilket innebär mycket självständigt arbete samtidigt som du ingår i ett team.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Daglig support till ledning och medarbetare
• Revidering av policys
• Lönekartläggning
• Fackliga förhandlingar

Arbetsplatsen är i Ljungby i nya, moderna lokaler.

Om dig
Du har en examen från högskola/universitet inom relevant område. Du har flera års erfarenhet inom HR som HR-administratör, HR BP, HR-generalist eller liknande. Som person är du självständig, arbetsam och trivs att arbeta i ett högt tempo. Du känner igen dig som ansvarstagande på så vis att du är van att söka egna svar och ser till att alltid hitta rätt lösning för varje situation. God kunskap om arbetsrätt samt erfarenhet av fackliga förhandlingar är en förutsättning för att snabbt komma in i rollen.

Självklart ställer rollen krav på god kommunikation samt att alltid arbeta med hög grad av respekt och integritet för de människor du möter.

Viktigt för tjänsten:

• Relevant utbildning från högskola/universitet
• Flera års erfarenhet av arbete inom HR
• Goda kunskaper inom arbetsrätt
• Att du som person är prestigelös, ansvarstagande och självständig
• Tillgång till körkort och bil

Du har både interna och externa kontakter och eftersom Cargotec är ett internationellt företag är flytande engelska i tal och skrift ett krav. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Cargotec Sweden AB
Cargotec är en ledande leverantör av last- och lasthanteringslösningar med målet att bli ledande inom intelligent lasthantering. Cargotecs affärsområden Kalmar, Hiab och MacGregor erbjuder omfattande tjänster för att säkerställa kontinuerlig, pålitlig och hållbar prestanda enligt kundernas behov. Företagets försäljning uppgick till cirka 3,2 miljarder euro år 2017 och koncernen sysselsätter mer än 11 000 personer.

Om anställningen
Tjänsten som HR är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader, eventuellt med möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden AB.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande.

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Hanna Bonli på 0736 84 77 73

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid dagtid/visstid

Ersättning
fast lön/friskvårdsbidrag

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-03
Ange följande referens när du ansöker: ref-28669
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hanna Bonli 0736 84 77 73

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Köpmansgatan 8
30242 HALMSTAD

Kontorsadress
Köpmansgatan 8

Jobbnummer
4564383

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: