HR specialist till Lysekils kommun

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
2019-12-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR specialist till Lysekils kommun" (publicerad 2022-02-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar ca 1300 medarbetare som har Sveriges viktigaste jobb - vi gör skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Det är med andra ord ett arbete att känna stolthet över. Vårt jobb är att ge de 14 000 invånarna i Lysekils kommun service, stöd och hjälp. Tillsammans utvecklar vi verksamheterna.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära havet och naturen - här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. På livetilysekil.se (se filmen här) får du veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut.

Vår vision: Lysekils kommun är en hållbar och attraktiv kommun året runt som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Lysekil är en självklar mötesplats och ledande inom maritima näringar.



För att stärka upp vårt team inom HR söker vi nu ytterligare en HR specialist till vår HR avdelning.

Hos oss får du arbeta tillsammans med kompetenta kollegor och som anställd i Lysekils kommun arbetar du i en lärande och tillitsbaserad organisation där du erbjuds olika kompetenshöjande insatser.

I Lysekils kommun vill vi ha personer som är engagerade, kreativa och känner sig trygga i sitt arbete. Är detta något som stämmer in på dig? Vi är måna om att du ska må bra och erbjuder flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling och en fantastisk plats arbeta på.

Publiceringsdatum
2019-12-09

Beskrivning
HR avdelningen är en del av kommunstyrelseförvaltningen och sitter tillsammans centralt placerade i kommunhuset, 5 minuter från busshållsplats, där det finns goda kommunikationsmöjligheter med Fyrbodal med omnejd.

HR avdelningen ansvarar för att driva processer samt utveckla policys och strategier inom HR området. Vår avdelning består idag av 4 personer som arbetar både operativt och strategiskt bland annat inom områdena arbetsrätt, hälsa och arbetsmiljö, rekrytering, rehabilitering och kompetensförsörjning.

HR avdelningen befinner sig just nu i ett utvecklingsskede med många spännande utmaningar.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som HR specialist är din viktigaste arbetsuppgift att ge ett operativt och konsultativt stöd till chefer och ledningsgrupper, vilket ställer krav på att du som person har lätt för att skapa relationer och bygga förtroenden.

Du arbetar som ledningsfunktion och behöver känna dig trygg i arbetsgivarrollen med fokus på verksamheten, samt med att utmana organisationen i att de lagar och avtal som vi som arbetsgivare ska beakta följs.

Du kommer arbeta brett inom hela HR området, exempelvis med rehabilitering, rekrytering, arbetsmiljö, löneöversyn och arbetsrätt. Det är en fördel om du arbetat med eller tycker det är roligt med statistik och analys. Du ska också vara van vid att arbeta i projektform.

I vårt HR team samarbetar och stödjer vi varandra i våra vardagliga uppdrag.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet i urvalet då det är viktigt att du är trygg och stabil i din yrkesroll och har en god självinsikt.



Kvalifikationer
Du skall ha en examen inom personalvetenskap, personalekonomi, eller som hälsovetare, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av brett HR arbete och är van att arbeta självständigt och i grupp. Du har tidigare erfarenhet av att hålla utbildningar och känner dig trygg i den rollen.

Tjänsten kräver goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift samt goda kunskaper inom Officepaketet. Du ser IT verktyg som en naturlig del i din vardag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Innebär ditt nya arbete en flytt för dig och din partner?

Vi hjälper medflyttare till nytt arbete i ny livsmiljö. Hjälpen handlar främst om att stötta din medflyttare till nytt arbete eller studier. Det kan även handla om andra frågor som är viktiga i samband med en flytt, till exempel boende, barnomsorg, fritidsaktiviteter och andra nätverk.

Vill du veta mer om vad medflyttarservice kan hjälpa dig med är du välkommen att kontakta agneta@medflyttarservice.se , mobil 072-7331343. Ta gärna en titt på hemsidan för medflyttarservice på adress medflyttarservice.se för mer information.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lysekils kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/190".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen

Jobbnummer
4993632

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: