HR Specialist till BSH Home Appliances AB
Poolia Rekrytering AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Värmdö,
Uppsala eller i
hela Sverige Presentation
Till BSH Home Appliances AB söker vi en HR specialist med inriktning på Talent management vilket inkluderar rekrytering och utveckling. Vi söker dig som vill vara en del av en spännande resa i ett expansivt internationellt företag som är ett av de världsledande företagen inom sitt område. Du kommer att vara del av HR funktionen i regionen Northern Europe som stödjer organisationen i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum.
Välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer att ske löpande.
Publiceringsdatum2014-10-06Dina arbetsuppgifterSom HR Specialist kommer du att arbeta med frågor som rör rekrytering och medarbetar- och ledarskapsutveckling inom Norden och Baltikum. I ditt ansvar ingår att ta fram och säkra att rekryteringsprocessen och utvecklingsprogram är i linje med BSH's affärsprioriteringar för att attrahera, utveckla och behålla de bästa medarbetarna. I ditt ansvar ingår att driva och utveckla processer inom rekrytering och talent management och kompetens- och organisationsutveckling inom Norden och Baltikum. Arbetet inom HR funktionen präglas av samarbete och du kommer även att bli involverad i allmäna HR frågor både på en operativ och strategisk nivå.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig med en stark drivkraft och som är proaktiv, kommunikativ och utvecklingsorienterad. Du är trygg i dig själv, vågar fatta beslut och är duktig på att genomföra och implementera. Det är viktigt att du arbetar strukturerat och resultatinriktat med intresse för och koppling till affärsnyttan i ditt arbete. Vidare har du har en god förmåga att samarbeta och att skapa goda relationer till arbetskamrater, företagsledning och chefer. Du har en högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande. Du har bred kompetens inom området och minst fem års erfarenhet. Det är meriterande om du har erfarenhet från internationella företag. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift och är en van användare av MS Office.
BSH Home Appliances AB vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten, vi eftersträvar även en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv. Vi söker dig som uppskattar att arbeta i en organisation med hög förändringstakt.
Företagsbeskrivning
BSH Home Appliances AB ingår i Bosch and Siemens Home Appliances Group, en internationell koncern med en årsomsättning på över 10 miljarder euro. BSH är Europas ledande och världens tredje största aktör inom hushållsprodukter, t ex kylskåp, diskmaskiner och dammsugare. I Norden och i Baltikum arbetar 550 anställda med försäljning, marknadsföring och service av hushållsprodukter av märkena Bosch, Siemens, Gaggenau, Neff och Constructa. Det nordiska huvudkontoret ligger i Solna. Läs mer på
www.bsh-group.com .
Företagets hemsida
www.bsh-group.com .
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-16
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 38934
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Fryxell 08-555 652 25
petra.fryxell@poolia.seFöretagPoolia Rekrytering AB
AdressPoolia Rekrytering AB
Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressBox 207, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2020731
Observera att sista ansökningsdag har passerat.