HR Specialist ServiceNow - Digitala lösningar - Stockholm

Skanska Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skanska Sverige AB i Stockholm, Solna, Upplands Väsby, Värmdö, Södertälje eller i hela Sverige

Gruppen digitala lösningar är en del av Skanskas HR och har som uppgift att ansvara för ett antal system som är kritiska för Skanskas dagliga verksamhet.

Vi är övertygade om att verksamhetsnära tillhörigheten till HR är en framgångsfaktor i vårt arbete med att leverera smarta lösningar åt våra kollegor i Sverige.

Nu söker vi ytterligare en medarbetare till vårt team som ansvarar för ServiceNow, vår plattform för ärende- och flödeshantering av våra HR-processer. Förutom ärendehantering ingår även vår supportportal, My Support, som är en viktig del i att ge våra medarbetare den bästa medarbetarupplevelsen.

Dina arbetsuppgifter:

- Analysera inkomna förbättringsförslag inom HR och hålla ihop kravställning gentemot IT förvaltningen
- Delta i större utvecklingsprojekt
- Ta ansvar för systemlösningen ServiceNow för HR
- Utveckla och förvalta digitala formulär (Services)
- Incidenthantering
- Ansvara för gemensamma arbetssätt för HR i ServiceNow
- Hålla ihop tester vid uppgraderingar och förändringar i systemet
- Utveckla och förvalta dashboard för mätning och uppföljning
- Genomföra utbildning och kontinuerlig kommunikation till berörda

Dina kontaktytor kommer bland annat bestå av utvecklingsledare inom HR och den lokala IT-förvaltningen. Du kommer i rollen arbeta väldigt nära verksamheten som nyttjar verktyget.

Publiceringsdatum
2023-03-17

Bakgrund
Du har relevant eftergymnasial utbildning inom Systemvetenskap eller HR och har arbetat några år inom exempelvis systemförvaltning i en större organisation.

En fördel är om du har kännedom om ServiceNow (HRSD och ITSM) och en god förståelse för de flöden, processer och beroenden som finns mellan HR och IT i ServiceNow. Du har arbetat med både kravställning, implementation och förvaltning av ServiceNow eller motsvarande plattformar.

Du är analytisk och har lätt för att förstå verksamheten och dess behov. Du tycker om att samverka med andra och trivs med att ha många personer som du samarbetar med dagligen.

Då rollen innebär mycket kommunikation både internt och externt är det viktigt att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Ansök senast 2 april

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Aldenstam, Gruppchef Digitala lösningar, på tel. 010-448 00 83.

Välkommen till Skanska!

Skanska använder sin kunskap och förmåga att blicka framåt till att forma hur människor lever, arbetar och möts. Vi har funnits i mer än 135 år och är ett av världens största projektutvecklings- och byggföretag med en omsättning på 148 miljarder kronor under 2021. Skanska är verksamma på utvalda marknader i Norden, Europa och USA. Tillsammans med våra kunder och en samlad expertis hos 30 000 medarbetare skapar vi innovativa, hållbara lösningar som främjar hälsa och välbefinnande bortom vår livstid.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skanska Sverige AB (org.nr 556033-9086), https://www.skanska.se/

Arbetsplats
Skanska Sverige

Jobbnummer
7561035

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skanska Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skanska Sverige AB: