HR Specialist, Albany International

PSPartner / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PSPartner i Halmstad, Falkenberg, Höganäs, Varberg, Helsingborg eller i hela Sverige

Albany International Corp. is a global advanced textiles and materials processing company with two core businesses.  Machine Clothing is the world's leading producer of custom-designed fabrics and belts essential to production in the paper, nonwovens and other process industries.  Albany Engineered Composites is a rapidly growing supplier of highly engineered composite parts for the aerospace industry.

The primary business of Albany International AB Halmstad (Sweden) is supplying the expanding global paper industry with consumable, technologically sophisticated products called paper machine clothing. Paper machine clothing is used to produce all grades of paper from lightweight sanitary tissue to heavyweight container board. These custom-designed engineered fabrics, essential to the paper making process, are manufactured from monofilament and synthetic fiber materials. This basic technology is also utilized for other industrial process applications.

Albany International i Halmstad söker nu en HR specialist.
Befattning

Som HR Specialist samverkar du och stöttar enhetens avdelningschefer i nära samarbete med personaldirektören. Ditt främsta fokus är att driva och utveckla kompetensområdet inom kollektivsidan enligt företagets uppsatta mål och visioner. Rollen ger ett stort ansvar och bredd och du driver aktiviteter inom rekrytering, introduktion, kommunikation, rehabilitering samt avveckling inom IF Metalls Kollektivavtalsområde. 

Du representerar företaget gentemot IF Metall i förhandlingsärenden. Vidare är du som HR specialist ett bollplank för företagets chefer i arbetsrättsliga och personalrelaterade frågor. Du bistår även HR Direktören i frågor som rör den övriga verksamheten lokalt och i vissa fall även globalt. 

Rollen som HR Specialist är även involverad i projekt och ansvarig för att utveckla processer inom HR-området på uppdrag av HR Direktören. Dessa kan både vara lokala och globala och kan bland annat gälla kommunikation, resursanpassning och administrativa frågor.

De administrativa frågorna handlar om att säkerställa att personalinformationen,  i affärssystemet för både Halmstad och för Helsingforsenheten, är uppdaterad samt att HR statistiken i HR-Systemet kommuniceras till berörda parter.
Ansvar och erfarenhet

Rollen som HR-Specialist skall hålla sig uppdaterad inom HR området samt säkerställa att Albany Internationals värderingar och policies efterlevs.

För att bli framgångsrik i rollen krävs att du har en utbildning motsvarande Universitets-/ eller Högskoleexamen från P-programmet. Vidare bör du ha 3-5 års erfarenhet att arbeta med HR frågor i en produktionsmiljö och då företrädelsevis i en internationell miljö. Goda kunskaper i Office paketet samt mycket goda kunskaper i Engelska såväl i tal som i skrift är ett krav.

Publiceringsdatum
2016-09-02

Dina personliga egenskaper
Som person är du drivande och initiativtagande samtidigt som du har en förmåga att arbeta strukturerat och skapa effektiva processer. Du är kommunikativ och lyhörd samtidigt som du har en förmåga att vinna förtroende hos de människor du möter. Produktionsmiljön är något du trivs i och du har en förmåga att ställa om mellan det långsiktiga och kortsiktiga perspektivet och trivs med att lösa eventuella utmaningar som möter dig. Du har lätt för att samarbeta har en god affärsförståelse samt kan arbeta självständigt. För dig som har de rätta egenskaperna och drivkraften finns det goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen.

Så ansöker du
Albany International samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Gå in på www.pspartner.se , klicka in på annonsen och registrera ditt CV med ett personligt brev, på engelska. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval, sänd in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 27 aug 2016. För frågor kontakta rekryteringskonsult Mats Törn +46 761645969

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
PSPartner

Adress
PSPartner
SÖDRA HAMNGATAN 25
41114 GÖTEBORG

Kontorsadress
SÖDRA HAMNGATAN 25

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3025548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PSPartner

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PSPartner: