HR Rekryteringspartner till Premo - Föräldravikariat 12 månader

Pressen Morgontjänst KB / Administratörsjobb / Stockholm
2021-08-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Rekryteringspartner till Premo - Föräldravikariat 12 månader" (publicerad 2023-07-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pressen Morgontjänst KB i Stockholm

Som HR Rekryteringspartner arbetar du med hela kompetensförsörjningsprocessen, från att definiera kompetensbehov till att attrahera och rekrytera kandidater.
Arbetsuppgifter
Premo befinner sig i en spännande fas där du får möjlighet att vara med och påverka och möjliggöra uppstarts- och förbättringsarbete i flera olika led.
HR-gruppen utgörs av två HR Rekryteringspartners, två HR Affärspartners, en Löneadministratör, en Löneansvarig samt HR-chef. Du kommer att rapportera till HR-chefen.
Tillsammans med dina kollegor kommer du att få arbeta i en intressant bransch och i din arbetsvardag ingår att:
• Utveckla och säkra tillväxt och kvalitet i rekryteringsprocessen
• Självständigt arbeta med samtliga steg i volym-rekryteringsprocessen av medarbetare till vår kärnverksamhet/produktion (distributörer)
• Kontrollera att anställda har uppehålls- och arbetstillstånd i samband med ny-rekrytering och under pågående anställning
• Stötta rekryterande chefer i hela kompetensförsörjningskedjan i tillsättning av stabs-befattningar (tjänstemannarekrytering)
• Arbeta med samt lyfta fram vikten av employer branding
• Skapa och skicka pulsmätningar (medarbetsundersökningar) samt sammanställa, analysera och arbeta med resultat och förbättringsåtgärder
• Underhålla och utveckla våra digitala informationsplattformar /medarbetarportaler
• Skapa och utveckla utbildningsmaterial inom ansvarsområdet för HR Rekryteringspartner samt hålla utbildningar för våra anställda
• Ge löpande chefssupport inom ansvarsområdet för HR Rekryteringspartner
• Hantera tillhörande administration
Vem är du?
Vi ser att du har ett par års erfarenhet av personal- och rekryteringsarbete, gärna i en personalintensiv verksamhet.
Du drivs av att skapa mänskliga kontakter, är lösningsorienterad och har en förmåga att arbeta i en snabbfotad och föränderlig miljö.
Då rollen innebär att du har både rekryteringsprocesser och andra HR-ärenden i gång samtidigt, vill vi att du är duktig på att organisera och prioritera ditt arbete.
Du trivs i en miljö med mycket interaktion med medarbetare på olika nivåer i organisationen.
Som person bör du vara nyfiken, serviceminded och lyhörd.
Ett visst mått av envishet är något som präglar din personlighet och gör att du går i mål med dina åtaganden.
Vi värdesätter ett gott affärsmässigt förhållningssätt högt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer.
Tjänsten ställer höga krav på självständigt arbete och initiativtagande samt flexibilitet. Du som söker ska ha ett gott administrativt sinne.
Då Premo är ett mångkulturellt företag är vi tvåspråkiga, därför kräver tjänsten goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering.
Tillträde, Omfattning
Tillträde från oktober 2021, enligt överenskommelse. Föräldravikariat 12 månader. Heltid.
Placering är i fräscha, ljusa lokaler på vårt huvudkontor i DN-huset på Kungsholmen.
Covid-19
Premo följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer och restriktioner genom att vi anpassar vårt arbete. Med våra digitaliserade processer finns en möjlighet att utföra arbetet delvis på distans.
Om Premo
Premo ägs av Dagens Nyheter (Bonnier News) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Varje morgon delar vi ca 200 000 tidningar, tidskrifter, paket och andra produkter. Premo når ca en miljon hushåll och 2 miljoner invånare i Storstockholm alla dagar per vecka. Premo har ca 1 100 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med cirka 60 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör vårt företag ännu bättre.
Vår affärsidé: Vi säkerställer spridning av det fria ordet och tillgodoser den medvetna invånarens behov av dagliga leveranser genom samdistribution av tidningar och paket i hela Stockholm.
Vår vision: Vi underlättar livet genom överlägsna leveranser.
Ansökan och frågor
Din ansökan med personligt brev och CV skickar du per e-post till ansokan@premo.se - hit är du också välkommen att ställa frågor. Vi är tacksamma för din ansökan så snart som möjligt, dock senast 5:e september 2021.
Urval påbörjas vecka 34 och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Premo välkomnar mångfald oavsett kulturell bakgrund, sexuell läggning, funktionsvariation, religion, kön eller ålder.
Vi ser framemot din ansökan!
Premos Rekryteringsteam

Publiceringsdatum
2021-08-06

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-05

Adress
Pressen Morgontjänst KB
Gjörwellsgatan 30
11260 Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HR Rekryteringspartner".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Pressen Morgontjänst KB
Gjörwellsgatan 30 (visa karta)
112 60  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: ansokan@premo.se

Arbetsplats
Premo (Pressen Morgontjänst)

Jobbnummer
5888879

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pressen Morgontjänst KB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pressen Morgontjänst KB: