HR rådgivare som brinner för service!

Region Östergötland / Administratörsjobb / Linköping
2025-03-04


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Brinner du för att ge service och rådgivning inom HR och lön? Då kan jobbet som HR rådgivare hos oss vara något för dig! Här är du en i gemenskapen av ett härligt team som är måna om varandra! Du får möjlighet att utvecklas och jobba med ständiga förbättringar i verksamheten! Välkommen att vara med på vår utvecklingsresa!

Kompetensområde HR och lön söker nu en ny kollega!

Vårt erbjudande

För livet framåt.

Region Östergötland har höga ambitioner och ett ansvarsfullt uppdrag. Det handlar om hälsa och vård, om vår regions utveckling och om dem som lever och vistas här. Vi vill fortsätta att vara i framkant, med vård, forskning och utbildning. Det handlar om att våga tänka nytt - och att ha de bästa medarbetarna. Därför erbjuder vi unika möjligheter till vidare lärande och satsar på moderna miljöer med effektiva system och verktyg. Många av oss möter patienter och närstående, andra skapar förutsättningarna för livsviktiga insatser. Hos oss jobbar fantastiska människor mot samma mål - att göra skillnad på riktigt, och för livet framåt.

Region Östergötland har en samlad funktion och ingång för hantering av ärenden hos regionens stöd- och serviceverksamheter. Funktionen, Stöd och service, är indelade i fyra kompetens-områden som hanterar förstalinjesupport inom olika tjänsteområden. Uppdraget innefattar bland annat att ge stöd, rådgivning och information, hantera beställningar och felsöka problem. Stöd och service finns till för chefer och medarbetare i regionen men även invånare, patienter och externa organisationer. Utgångspunkten för verksamheten är att leverera god service med kvalitet samt förmedla ett professionellt och positivt kundbemötande.

Publiceringsdatum
2025-03-04

Dina arbetsuppgifter
Rollen som HR-rådgivare inom kompetensområde HR och lön innebär att i skrift samt via telefon ge information och rådgivning i övergripande och centrala frågor inom hela HR- och löneområdet. Denna roll infattas även av systemsupport. All rådgivning dokumenteras i vårt ärendehanteringssystem. Rådgivningens största målgrupp utgörs av chefer, administratörer och medarbetare inom Region Östergötland, men även externa aktörer och medborgare. Som HR-rådgivare besvaras frågor via telefon och i skrift via ärendeportal. I arbetsgruppen sker arbetet enligt en arbetsrotation, vilket innebär halv dag med administrativ ärendehantering och halv dag med telefonsupport. Som HR-rådgivare arbetar du nära dina kollegor genom ärende-genomgångar och veckomöten. Gruppens arbetssätt präglas av utveckling och ständiga förbättringar. Vi har ett upparbetat samarbete med bakomliggande funktioner till HR och lön, vilket vi ser över och utvecklar kontinuerligt utifrån verksamhetens behov.

Arbetsgrupp

I rollen som HR-rådgivare finns möjlighet att utvecklas inom HR och lönefunktionen. Individuell utveckling uppmuntras i kombination med god samarbetsförmåga. Teamet kompletterar varandra utifrån olika erfarenheter, kompetenser, intressen och personligheter. Teamet är placerad i ett kontorslandskap. Vi har möjlighet till distansarbete när verksamheten tillåter.

Vi finns på Klostergatan 19, centralt beläget i Linköping.

Om dig

Vi söker dig som har en vidareutbildning som lönespecialist eller gått PA/HR-programmet på Universitetet.

Erfarenhet av kundtjänst/support eller service är starkt meriterande då bemötande och kundkontakten är en central del av arbetet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha jobbat med kollektivavtalet Allmänna bestämmelser (AB).

Som person är du positiv, engagerad och serviceinriktad. Du är ansvarsfull och målmedveten i ditt arbete och du uppskattar att arbeta i team i ett nära samarbete med kollegor. Att vara kundorienterad, strukturerad och kvalitetsmedveten ser du som en självklarhet. Det är även viktigt att vara anpassningsbar och kunna ställa om utifrån kundens behov och önskemål samt utifrån verksamhetens planering. Du behöver vara lösningsorienterad, utvecklingsinriktad och gilla att arbeta i ett högt tempo och olika IT-system för att trivas hos oss.

Då vi hanterar frågor via telefon och ärendeportal är goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift en förutsättning för tjänsten.

Ansökan och anställning

Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.

Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-04-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/377".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Region Östergötland (org.nr 232100-0040)

Arbetsplats
Regionledningskontoret

Kontakt
Enhetschef Olivia Wizén
072-4621725.

Jobbnummer
9201670

Prenumerera på jobb från Region Östergötland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Östergötland: