HR/personaladministratör till myndighet i Norrköping.
Poolia Sverige AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-06-14Om tjänstenNu söker vi för ett konsultuppdrag dig som är erfaren personaladministratör/HR lön till vår kund Luftfartsverket i Norrköping.
Omfattning: Heltid 100%
Start: 2024-10-01
Längd: 2024-12-30, eventuellt längre.
Visst distansarbete är möjligt.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
I samband med flera förändringar av resurser inom enheten HR-Lön uppstår behov att se över arbetsuppgiftsfördelning och rollbeskrivningar inom enheten innan nyrekrytering kan påbörjas. Under tiden behöver LFV förstärka temporärt med en kvalificerad administratör som kan rycka in och hjälpa till med administration inom HR-Lön. I uppdraget ingår bl.a. att hantera specifika administrativa arbetsuppgifter, såsom vissa löpande rapporter till andra myndigheter men även andra förekommande och tilldelade administrativa uppgifter.
Det ingår även i uppdraget att stödja vår flygledarselektion med administrativa uppgifter. Tjänsten utförs på dagtid och är placerad i Norrköping.
Innan uppdrag kan påbörjas ska du ha genomgått godkänt drogtest.
Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, behöver du uppfylla nedan kriterier:
Du bör ha bred erfarenhet och kunskap av administrativa uppgifter av mångahanda slag. Mot bakgrund av att enhetschef ser över arbetsuppgiftsfördelning bör du vara flexibel att ta sig an och sätta sig in i olika uppgifter och kunna komma med förslag på förbättringar/förenklingar i förekommande fall.
Grundläggande kompetens och erfarenhet
• Relevant eftergymnasial utbildning inom administration och relevant arbetslivserfarenhet.
• Du har arbetat ca 3-5 år med administration av uppgifter såsom exempelvis men inte bara; statistikrapportering, protokoll,
konferensbokning, rapporter, rutinbeskrivningar, skrivit och publicerat informationsmaterial på lokalt intranät, allmänna
administrativa göromål etc. Konsulten ska även ha erfarenhet av olika urvalsprocesser inom rekrytering.
Meriterande:
• Erfarenhet av att arbetat med dokumenthanteringssystem och att ha arbetat på HR avdelning och inom offentlig sektor är en
fördel.
• Erfarenhet av att jobbat i systemet Heroma.
• Du får gärna ha hög initiativförmåga, hög integritet och samarbetsförmåga.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna.
Om verksamheten
Tycker du att detta låter som ett spännande uppdra som kan passa dig? Sök då via länken i annonsen.
Urvalet kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Välkommen!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "71716".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655),
http://www.poolia.se Arbetsplats Dreamwork Scandinavia AB
Kontakt Jörgen Piontek
jorgen.piontek@dreamwork.se 076-014 88 27 Jobbnummer 8749937
Observera att sista ansökningsdag har passerat.