HR Partner till Nordax Bank!

Novare Interim & Recruitment AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

Nordax Bank är en ledande nordisk specialistbank som erbjuder konkurrenskraftig in- och utlåning till cirka 190.000 privatkunder i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. De har cirka 230 anställda och genom deras centraliserade affärsmodell bedrivs hela verksamheten från kontoret i Stockholm.

Nordax grundades 2003 och har sedan dess växt och format en organisation baserad på stort kunnande och engagemang. Från Januari 2019 är Svensk Hypotekspension en del av Nordaxkoncernen. Nordax är en specialistbank som genom ansvarsfull kreditgivning hjälper människor att göra genomtänkta val för ett liv de har råd med. De har specialiserat sig på ett fåtal produkter som bolån, privatutlåning utan säkerhet, lån för 60+ samt sparkonton.

Nordax står under tillsyn av Finansinspektionen, www.fi.se och omfattas av den statliga insättningsgarantin på samma sätt som alla svenska banker och kreditmarknadsbolag. På koncernens webbplats kan du läsa mer om Nordax och deras verksamhet.

Vill du arbeta med HR i en affärsnära roll i ett modernt och växande företag? Trivs du med att arbeta med HR i en snabb och föränderlig miljö och vill vara med och utveckla Nordax vision? Har du erfarenhet av brett HR arbete och chefsstöttning? Då kan detta vara din nästa spännande utmaning!


Om rollen
I rollen som HR Partner är du ansvarig för alla förekommande HR frågor för bolagets verksamhet Customer Operations, med cirka 150 medarbetare fördelat på 15 chefer. Du kommer främst att arbeta operativt men det finns alltid möjligheter att driva och implementera strategiska utvecklingsprojekt samt tillsammans med teamet aktivt delta och bidra till HR-avdelningens utveckling och ständiga förbättringsarbete. Du kommer att sitta med i ledningsgruppen för Customer Operations och stötta 15 chefer i både operativa och strategiska frågor.

Teamet består av två HR Partners, två rekryteringskonsulter, en HR assistent samt en HR chef. HR-avdelningen på Nordax betraktas som en strategiskt viktig del i bolagets förändringsresa och är en uppskattad funktion i bolaget. Genom bred affärsförståelse stödjer teamet bolaget i att utveckla medarbetarna, arbetssätt och organisationen i stort.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• Chefsstöd inom HR-området
• Lönekartläggning, löneöversyn och benchmark av löner
• Rekrytering ,såväl egna som via externa firmor
• Systemägarskap och kontaktperson för HR-relaterade system så som &Frankly, Medhelp, HR-systemet CatalystOne och Benify
• Onboarding av nya medarbetare
• Olika utvecklingsprojekt kopplade till arbetet mot bolagets övergripande affärsmål


Vem söker vi?
Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av liknande roll, gärna som HR Partner. För att lyckas i rollen behöver du vara flexibel, prestigelös och lösningsfokuserad. Du behöver ha en god förmåga att prioritera, samt en god förmåga att kommunicera och skapa goda relationer på olika nivåer då du hanterar flera kontaktytor. Du trivs i en snabbrörlig miljö som präglas av nytänkande.

Du har även:
• Kandidatexamen inom personal, beteendevetenskap eller liknande
• Minst fem års erfarenhet av liknande roll
• Vana att arbeta i olika HR relaterade system

I övrigt är det meriterande om du har erfarenhet av Comp & Ben-frågor och lönekartläggning. Det är även meriterande om du har erfarenhet av CatalystOne.

Vi erbjuder
Förutom en utmanande och utvecklande tjänst erbjuder vi en möjlighet att vara med och bidra till Nordax fortsatta tillväxtresa. Sedan 2018 har Nordax lanserat bolån i såväl Sverige som Norge, de har förvärvat ett fantastiskt bolag, de har slagit försäljningsrekord på försäljningsrekord och trots ett högt tempo har de månad efter månad ett Engagemangsindex runt 80 och ett Ledarskapsindex runt 85. Nordax är helhjärtade och ansvarstagande och de utmanar såväl arbetssätt som samhällets konventioner om hur man "ska" leva sitt liv. Nordax värdesätter starkt öppenhet, att ha högt i tak och en platt organisation. Ta chansen att bli en del av detta spännande bolag och inte minst Nordax fantastiska HR team, du kommer inte att ångra dig!

Övrig information
Start: 2019-12-01
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Vikariat, 12 månader (visstidsanställning)
Placering: Stockholm


Är det här nästa utmaning för dig? Då rekommenderar vi dig att ansöka så snart som möjligt då urval kommer att ske löpande. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare rebecka.lofquist@novare.se. Notera att vi ej tar emot ansökningar via mail.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2019-10-14

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Interim & Recruitment AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017), http://https://novare.se/interim-and-recruitment/

Arbetsplats
Novare Interim & Recruitment

Jobbnummer
4887243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Interim & Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Interim & Recruitment AB: