HR Partner - Compensation & Benefit

Alfa Laval / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alfa Laval i Lund, Staffanstorp, Malmö, Ronneby, Stenungsund eller i hela Sverige

Vi skapar bättre levnadsvillkor för människor. Vi gör det genom att bidra till en mer hållbar framtid med våra tekniska innovationer. Vi älskar det vi håller på med och vi är väldigt bra på det vi gör. Men nu vill vi bli ännu bättre! Vi söker en engagerad och driven HR Partner till Employee Relations med specialisering inom Compensation & Benefit på HR Service Center. Så, vad ska du göra idag?

Who you are
Alfa Laval tillverkar bland annat värmeväxlare och fjärrvärmesystem. Verksamheten är i ständig förändring genom investeringar och nya arbetssätt, för att möta våra kunders behov
HR är en väl integrerad del i organisationen. Huvuduppgiften för vår HR Partner är att utmana och stödja chefer i organisationen för att skapa en tillverkningsenhet i världsklass. För att trivas i den här rollen är du van vid att arbeta i HR och de processerna och gillar det, men gillar också att utmana dig själv i att kunna lära dig mer kvalificerade arbetsuppgifter.
Om jobbetVi är måna om vår Alfa Laval-kultur och som HR Partner är du en viktig kulturbärare. Du ingår i Employee Relations-teamet i vår HR organisation. Du kommer att verka inom samtliga avtalsområden och har därmed ett nära samarbete med våra fackliga representanter för IF Metall, Unionen och Sveriges Ingenjörer.
Vem är du?Du har lätt för att skapa förtroendefulla relationer, är utåtriktad, lyhörd och har samtidigt en stark drivkraft i att leda och supportera i förändringsarbete. Viktiga egenskaper är hög integritet, affärs- och resultatorientering.
Vad Du KanTjänsten är operativ och innebär arbete i huvudsak inom Compensation & Benefits. Du har erfarenhet och är vana vid att effektivisera befintliga processer och underlätta ditt egna arbete genom ständiga förbättringar.
Du har en högskoleutbildning inom området personal- och arbetslivsfrågor eller motsvarande. Du har även erfarenhet inom lön och förmånsfrågor, samt kunskap i de regelverk som gäller för pension och försäkringsfrågor. Du har erfarenhet av jobbklassificering, som används bland i annan lönerevision och lönekartläggning, som du ansvarar för.
Du bör vara noggrann och kommunikativ och ha lätt för att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Du har analytiskförmåga, du gillar detaljer men ser även till helheten och konsekvenser av beslut.
Tjänstens placering kan vara antingen i Lund eller Tumba.
Vi erbjuder digVi erbjuder dig en utmanande tjänst i ett internationellt, öppet och vänligt klimat där vi hjälper varandra att utvecklas och att skapa värde för våra kunder. För mer information om tjänstenAtle Ehrlin, Manager Employee Relations, 070-936 65 01Caroline Ambuhm, Manager Resourcing & People Development, 070-921 76 30
Facklig informationJesper Berg, Akademikerna 046-36 76 04Bror Garcia Lantz, Unionen 046-36 69 85
Välkommen med din ansökan senast den 20:e maj 2018.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Heltid

Publiceringsdatum
2018-04-27

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Ambuhm

Företag
Alfa Laval

Adress
Alfa Laval
Rudeboksvägen 1
22655 Lund

Kontorsadress
Rudeboksvägen 1

Jobbnummer
4114152

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alfa Laval

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alfa Laval: