HR Officer till spännande tjänst!
SW GBG / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW GBG i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice, IT och Teknik, med placering i Göteborg, Stockholm och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
SW söker nu en HR Officer till vår kund verksam inom fordonsindustrin. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 4-6 månader med goda chanser till förlängning. Intresserad? Sök tjänsten redan idag!
Tjänstebeskrivning
Som HR Officer är du del av personalavdelningen som består av tre personer och du rapporterar direkt till personalchefen. Din uppgift är att aktivt bidra till att personalfrågor handläggs enligt lagar och avtal och enligt bolagets policies. Du är en viktig del av att personalarbetet fungerar på ett effektivt sätt till stöd för chefer och medarbetare i fabriken i Torslanda. Tillsammans med fabrikens personalchef bidrar du till att utforma mål och rutiner för personalarbetet.
Arbetet utgörs i huvudsak av att driva och säkerställa konkreta operativa frågor som:
• Arbetsrättsliga frågor
• Samverkan med fackliga organisationer
• Arbetstidsfrågor
• Personalplanering
• Rekrytering
• Kompetensutveckling
• Personalutveckling
• Intern information
• Löner och ersättningar
• Personaladministration och statistik
• Kontakter med myndigheter och organisationer i personalfrågor
Lämplig bakgrund
Du har en högskoleutbildning inom personalvetenskap eller liknande relevant utbildning.
Sedan tidigare har du erfarenhet av personalarbete i självständig befattning inom producerande enhet i industrin. Vidare behöver du goda kunskaper och praktiskt erfarenhet inom det arbetsrättsliga området och är van vid att hantera alla aspekter av personalarbete kopplat till arbetarkollektivet. Erfarenhet från fordonsbranchen är meriterande.
God allmän datorvana samt kunskaper i Office-paketet är ett krav, har du arbetat i IFS, Lotus Notes är detta meriterande. Du behöver även goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
För att lyckas i rollen trivs du med att arbeta både självständigt och i grupp och har förmågan att kommunicera med alla nivåer inom organisationen. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du är drivande, analytisk, och är en stark person som kan bidra till att personalarbetet bedrivs på ett handfast och tryggt sätt. Du har också ett intresse och en fallenhet för att coacha och stötta chefer i ledningsgrupp och övrig organisation.
Viktig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Bogren, 031-333 54 84.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Publiceringsdatum2014-10-17Arbetstider och omfattningDagtid Heltid
ErsättningEnl. ö.k
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTomas Bogren +46 31-333 54 84
FöretagSW GBG
AdressSW GBG
Kungsgatan 48A
41115 GÖTEBORG
KontorsadressKungsgatan 48A, Kungspassagen
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2035895
Observera att sista ansökningsdag har passerat.