HR & Löneadministratör
Lantmännen GF / Ekonomiassistentjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmännen GF i Falkenberg,
Stockholm eller i
hela Sverige Lantmännen är ett lantbrukskooperativ och norra Europas ledande aktör inom lantbruk, maskin, bioenergi och livsmedel. Vi ägs av 27 000 svenska lantbrukare, har 10 000 anställda med verksamheter i ett 20-tal länder och omsätter 37 miljarder kronor på årsbasis. Med basen i spannmål förädlar vi åkermarkens resurser för ett livskraftigt lantbruk. Några av våra mest kända varumärken inom livsmedel är AXA, Kungsörnen, GoGreen, Schulstad, Gooh, Finn Crisp och Bonjour. Vårt företag är grundat på kunskap och värderingar som har funnits i generationer hos våra ägare. Genom att vi har forskning, utveckling och verksamhet i hela värdekedjan, kan vi tillsammans ta ansvar från jord till bord. Läs gärna mer på: lantmannen.se/omlantmannen
Publiceringsdatum2016-06-02Om företagetLantmännen SSC HR levererar tjänster inom HR-support, HR- & löneadministration.
Kontoret finns i Falkenberg och årligen hanterar vi ca 18 000 ärenden globalt inom koncernen.
Vi handlägger och utbetalar alla Lantmännenbolags löner i Sverige samt administrerar våra utländska bolag i vårt masterdatasystem.
Dina arbetsuppgifterI rollen som HR & Löneadministratör ansvarar du för handläggning av inkomna ärenden för ett eller flera av våra bolag inom koncernen, i enlighet med gällande tjänstekataloger och avtal. Detta innebär bland annat att säkerställa korrekt registrering av anställningsunderlag och lönerelaterade underlag. I rollen ingår även registrering av uppgifter till LAS, rapportering/uppgiftslämnande till myndigheter, framtagande och leverans av intern och extern utdata samt rapporter och intyg. Vid behov kommer du även ersätta och förstärka andra delar inom avdelningen.
BakgrundVi söker dig som har några års erfarenhet av löne- och HR-administration samt har god systemvana. Alternativt har du läst en YH-utbildning och är nyutexaminerad löneekonom eller liknande. Vi använder systemet HRplus och ser helst att du arbetat i detta, men det är inte ett krav. Vi förväntar oss att du har goda kunskaper inom hela löneprocessen och HR-administration. Du har goda kunskaper i Officepaketet och uttrycker dig väl i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Du har en god förmåga att tolka lagar och avtal.
Som person är du kundorienterad med stort fokus på service och detaljer. Du trivs i en arbetsgrupp med nära till skratt och avspänd stämning. Det är av vikt för oss att du som person är positiv, prestigelös och noggrann. Vidare är du flexibel och trivs i en förändringsorienterad organisation och arbetar proaktivt med förbättringsarbete.
Självklart delar du våra värderingar Öppenhet - Helhetssyn - Handlingskraft.
Välkommen med din ansökan senast 2016-06-11 med bifogat CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Tomas Y Jönsson, Head of Payroll & HR admin, 010-556 14 24.
Vi söker kompetenta medarbetare som kan bidra till vår verksamhet. Lantmännen arbetar aktivt med att säkerställa att vår arbetsplats är utvecklande för alla oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, sexuell läggning, religion eller funktionsnedsättning.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Snarast
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTomas Y Jönsson +46 0105561424
FöretagLantmännen GF
AdressLantmännen GF
Box 301 92
10425 STOCKHOLM
KontorsadressS:t Göransgatan 160
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2884195
Observera att sista ansökningsdag har passerat.