HR/Löneadministratör till internationellt bolag!

Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Trollhättan, Uddevalla, Lysekil, Lidköping, Göteborg eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-11-15

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi just nu en HR/Löneadministratör. Du kommer självständigt att ansvara för hela löneprocessen samt stötta chefer och medarbetare i generella frågor kring anställningsvillkor. Exempel på arbetsuppgifter är;

• Administrera nyanställningar/avslut
• Övriga anställningsvillkor
• Upprätta anställningsavtal
• Avstämningar av konton
• HR statistik och diverse rapportering

Arbetets omfattning:
Heltid
Uppdraget startar omgående och förväntas pågå till 2017-06-30, mycket god möjlighet till förlängning
Ort: Trollhättan

Kundföretaget

Vår kund är ett statligt företag med huvudkontoret placerat i ljusa och fräscha lokaler i Norrtälje. Företaget är en av Europas största elproducenter och levererar el, värme och gas till 15,5 miljoner privat-och företagskunder i Sverige, Danmark, Finland, Holland, Tyskland och Storbritannien. Totalt omfattar koncernen 30 181 anställda.

Profil
Vi söker dig som är löneekonom eller har annan relevant utbildning, är systemkunnig och har lätt att sätta dig in i system. Du har minst 2 års erfarenhet av praktiskt lönearbete och/eller HR-administration. Har du tidigare arbetat i SAP är det meriterande men inte ett krav.

Dina personliga egenskaper
För att trivas på företaget tror vi att du är noggrann, strukturerad och serviceminded. Då tjänsten innebär att stödja verksamheten på ett så effektivt sätt som möjligt är det viktigt att du är strukturerad, flexibel och har lätt för att lära sig nya system. Du känner ett stort ansvar över dina arbetsuppgifter och tycker om när det händer saker.
Ansökan: Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Johanna Lindholm på 08 611 21 25.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 6924
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Lindholm bemanning@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Jobbnummer
3160977

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: