Hr/löne-Administratör Till Inter Ikea Systems I Helsingborg

Wise Professionals / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals i Helsingborg, Höganäs, Landskrona, Ängelholm, Eslöv eller i hela Sverige

"Inter IKEA Systems (Core Business Franchise) owns the IKEA Concept and is the worldwide IKEA franchisor. We are specifically responsible for the IKEA strategic framework, ensuring the IKEA Concept is updated, relevant, implemented and followed-up - together with all IKEA trademark users".

Ditt uppdrag

Till Inter IKEA Systems söker vi dig som vill arbeta som HR/löne-administratör. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader genom oss på Wise Professionals. Som HR/löne-administratör kommer du att vara en integrerad del av HR-teamet som består av fem personer. Du kommer vara stödjande i HR-frågor och supportera olika parter i organisationen. Du, tillsammans med ytterligare en HR/löneadministratör, är ansvariga för löneprocessen tillsammans med den externa löneleverantören, för cirka 300 medarbetare. Det kommer innebära mycket administration i rollen, så som att säkerställa att alla medarbetares rätta information finns i rätt system, uppdatera dokument och anställningsavtal när medarbetare slutar eller rör sig inom organisationen och stödja medarbetare i exit-processer. Du kommer att rapportera till den Operativa HR-chefen i Nederländerna men ha ansvarig HR på Inter IKEA Systems Sverige kontor som ledare i det dagliga arbetet. Tillsammans med HR-teamet sitter ni i ett öppet kontorslandskap i deras fina lokaler i Helsingborg.

Publiceringsdatum
2019-04-18

Bakgrund
Vi söker dig som har ca 2-3 års erfarenhet av arbete med lön och HR. Då lönen sköts av en extern leverantör behöver du inte suttit med hela löneprocessen självständigt, men vi ser gärna att du arbetat på ett liknande sätt förut och förstår helheten i löneprocessen. Tjänsten innehåller mycket administrativt arbete så du behöver tycka att det är kul och känna dig motiverade av det. På företaget jobbar du i deras interna HR-system, så har du erfarenhet från olika affärssystem ses det som meriterande. Vidare behöver du ha mycket bra kunskap i Excel eftersom mycket administreras i det systemet. Att du behärskar både svenska och engelska är ett måste i denna roll.

För att trivas behöver du vara bekväm i rollen som administratör. Du är en jordnära och prestigelös person som har integritet och är självgående i dina arbetsuppgifter. Du agerar beslutsamt och tänker nytt med en ständig vilja att förbättra dig själv och ditt arbete.

När du blir en av oss

Som uthyrd konsult via oss på?Wise?Professionals?erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på?Wise?Professionals?ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.?Våra värdeord - Passion, Kvalitet och Tillväxt - är något som genomsyrar hela vår verksamhet.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö/Öresund.

Mer om tjänsten

Tjänsten ska tillsättas omgående, och vi ser gärna en start i mitten av maj. Därav kommer vi gå igenom urvalet och presenterar kandidater för vår kund löpande. Tveka därför inte att söka tjänsten redan idag då den kan vara tillsatt imorgon. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Talent Acquisition Specialist (Jannice.Larsson@wise.se).

Tack!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuthyrning

Ersättning
Timlön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-02
Ange följande referens när du ansöker: wiseprofessionals19621
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals

Adress
Wise Professionals
Sveavägen 13
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13

Jobbnummer
4741399

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals: