HR konsult till Hässelby Vällingby stadsdelsförvaltning

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2020-05-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR konsult till Hässelby Vällingby stadsdelsförvaltning" (publicerad 2023-06-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.

Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.

Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.




Publiceringsdatum
2020-05-29

Om företaget
Du kommer att ingå i HR enheten tillsammans med tre andra HR konsulter, en HR administratör och HR chef.

HR enheten har en central roll i organisationen och ska agera proaktivt och strategiskt samt stötta cheferna i deras operativa arbete i frågor som berör arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, förhandlingar, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, omställningsfrågor samt lönebildning.

Beskrivning
Som HR-konsult hos oss erbjuds du ett omväxlande och spännande uppdrag där du kommer att arbeta med verksamhetsnära HR frågor och stödja chefer och deras ledningsgrupper i sitt verksamhets-, personal- och arbetsgivaransvar. Arbetsuppgifterna är breda med tyngd inom det arbetsrättsliga området såsom lag- och avtalstolkning, fackliga kontakter, rehabilitering och komplexa personalärenden. Arbetet är i huvudsak operativt men med ett strategiskt perspektiv. I uppdraget ingår att utveckla, implementera och följa upp HR-processer samt att ta fram och anordna olika typer av utbildnings- och utvecklingsaktiviteter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Högskoleexamen med HR-inriktning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig
- Några års erfarenhet av kvalificerat och konsultativt HR arbete på en HR avdelning
- Erfarenhet av rehabilitering och arbetsmiljöarbete
- Goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av arbete med fackliga parter
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

För att lyckas i rollen som HR konsult behöver du ha ett konsultativt och professionellt förhållningssätt och känna dig säker i rollen som arbetsgivarrepresentant. Du är strukturerad, van att arbeta självständigt och kan driva dina områden framåt. Du är flexibel, prestigelös, har hög integritet och förmåga att skapa förtroende och goda relationer. Du är tydlig och kommunikativ och van att samarbeta med olika aktörer och professioner. Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/2281".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Hässelby-Vällingby SDF

Jobbnummer
5244299

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: