HR konsult

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm - vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss - för stockholmarna.

Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad!

Välkommen till oss

HR enheten är en del av avdelningen för verksamhetsstöd och stadsmiljö.

Du kommer att arbeta tillsammans med tre andra HR konsulter, en HR administratör och HR chef. HR enheten har en central roll i organisationen och ska agera proaktivt och strategiskt samt stötta cheferna i deras operativa arbete i frågor som berör arbetsrätt, rekrytering, kompetensförsörjning, förhandlingar, arbetsmiljöfrågor, rehabilitering, omställningsfrågor samt lönebildning.

Vi erbjuder

Ett omväxlande och spännande uppdrag där du kommer att arbeta med verksamhetsnära HR frågor och stödja chefer och deras ledningsgrupper i deras verksamhets-, personal- och arbetsgivaransvar.

Din roll

Arbetsuppgifterna är breda med tyngd inom det arbetsrättsliga området såsom lag- och avtalstolkning, fackliga kontakter, rehabilitering och komplexa personalärenden. I uppdraget ingår att utveckla, implementera och följa upp HR-processer samt att ta fram och anordna olika typer av utbildnings- och utvecklingsaktiviteter.

Din kompetens och erfarenhet
Högskoleexamen med HR-inriktning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Minst 4 års erfarenhet av kvalificerat och konsultativt arbete på en HR avdelning
Goda kunskaper i arbetsrätt och erfarenhet av arbete med fackliga parter
Gedigen erfarenhet av att arbeta med komplexa personalärenden
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

För att lyckas i rollen som HR konsult hos oss behöver du ha ett konsultativt och professionellt förhållningssätt och känna dig säker i rollen som arbetsgivarrepresentant. Du är strukturerad, van att arbeta självständigt och kan driva dina områden framåt. Du är flexibel, prestigelös, har hög integritet och förmåga att skapa förtroende och goda relationer. Du är tydlig och kommunikativ och van att samarbeta med olika aktörer och professioner. Erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.

Stor vikt kommer att fästas vid personlig lämplighet.

Publiceringsdatum
2024-04-03

Övrig information
Intervjuer kan ske löpande under ansökningsperioden.

Vi erbjuder Flexibel arbetstid, sommar- och vinterarbetstid, viss möjlighet till hemarbete, semesterväxling, möjlighet att nyttja förvaltningens eget gym, förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inklusive gym samt friskvårdsbidrag.

Välkommen med din ansökan!
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/1859".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning,

Kontakt
Gunilla Söderholm
08-50804027

Jobbnummer
8584828

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: