HR Generalist till Imerys Mineral AB
Rutinera I Sundsvall AB / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Rutinera I Sundsvall AB i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige IMERYS är en världsledande leverantör av mineralbaserade produkter för industrin. Koncernen har ca 16 000 anställda, verksamhet i 50 länder fördelade på ca 250 anläggningar, huvudkontoret ligger i Paris. I Sverige har Imerys Mineral ca 50 anställda med verksamheter i Sundsvall, Husum och Gävle. Produktionsanläggningen i Sundsvall tillverkar mineralbaserade produkter för pappers- och förpackningsindustrin. I Husum tillverkas slutprodukten bestruken kartong. Läs mer på:
www.imerys.comVill du ansvara för att driva och utveckla vår HR-funktion för Sverige och Finland? Trivs du att jobba både operativt och strategiskt med frågor som spänner över hela HR-området? Då ska du söka tjänsten som HR Generalist till Imerys Mineral och bli en av våra nyckelpersoner inom Human Resources för Norden.
Rollen innebär övergripande ansvar för att ta fram och leverera professionell HR-service, allt ifrån koordinering av lön till klassisk support. Som sakkunnig inom ditt område blir du den som operativt företräder och samordnar HR-arbetet för Sverige och Finland. Du rapporterar till HR Director Business Partner EMEA och blir en del av vårt internationella HR-team.
Publiceringsdatum2023-12-21Dina arbetsuppgifter• Koordinera lön hos extern part samt lokalt stöd kring frågor som rör lön ex lönerevision, ersättningar, förmåner
• HR-administration ex anställningskontrakt, pension, försäkringar
• HR-support ex arbetsrätt, rehabilitering, arbetsmiljö, säkerhet
• Aktiviteter kring Employer branding
• Process inom rekrytering, introduktion och avgång
• Kompetensutveckling och utbildningsbehov
• Utarbeta och uppdatera befattningsbeskrivningar och personalhandbok
• Statistik, uppföljning och rapportering
Vi söker dig med en högskoleutbildning med inriktning mot HR och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vi vill att du har arbetat flera år med affärsmässigt HR-arbete, har du dessutom internationell erfarenhet är det ett plus. Du har kunskap om svenska lagar och avtal och håller dig uppdaterad inom området samt har god kännedom kring HR-policys och processer.
Då din tjänst spänner från enklare uppgifter till mer komplexa vill vi att du är prestigelös och trivs med både bredd och variation. Du är en självgående och framåt person som på ett inspirerande och förtroendeingivande sätt företräder HR-frågorna professionellt med en hög personlig integritet. Du jobbar målstyrt och strukturerat för att stärka verksamheten, skapa resultat, ett gott arbetsklimat och en trygg personalfunktion.
Då vi jobbar i en internationell koncern och rollen innefattar utländska kontakter är goda kunskaper i engelska ett krav, meriterande med kunskaper i franska och/eller finska. Vi förutsätter att du är en god användare av program inom MSOffice samt god erfarenhet av HR- och lönesystem, ett plus med kunskaper i Workday.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning hos Imerys Mineral med placering vid Tunadalsfabriken i Sundsvall.
Rekryteringen sker i samarbete med Rutinera, för mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Petra Elf 070-760 64 47
petra.elf@rutinera.se Din ansökan registrerar du på
www.rutinera.se OBS! Ange att du söker tjänsten: HR Imerys Mineral. Då urval och intervjuer sker löpande är du välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 21 januari 2024.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-01-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan E-post:
petra.elf@rutinera.se Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HR Generalist Imerys Mineral".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Rutinera i Sundsvall AB (org.nr 556840-6515)
Tunadalshamnen (
visa karta)
856 34 SUNDSVALL
Arbetsplats Imerys Mineral AB
Jobbnummer 8347578
Observera att sista ansökningsdag har passerat.