HR generalist till företag inom skönhetsindustrin

Barona Human Resource Services AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Barona Human Resource Services AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-07-21

Om tjänsten
Nu söker vi en HR generalist till ett spännande internationellt företag inom skönhetsbranschen!

Tjänsten är en bred roll som innefattar allt från HR- administration, hålla i utbildningar, skapande av processer och policyer samt att arbeta inom området ersättning och förmåner.

I rollen kan det även förekomma resor i de nordiska länderna. Konsultuppdraget är tänkt att starta 1:a september med en uppdragslängd på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning eller övertag av kunden. Du blir till en början anställd som konsult på Barona.

Tjänsten som HR generalist innefattar bland annat:

• Hålla en god servicenivå till kunder och HR- teamet i uppgifter inom administration, lönehantering och arbete inom ersättning och förmåner
• Säkerställa en smidig övergång för anställda i en fusion mellan två organisationer inom skönhetsindustrin
• Förbättra och effektivisera processer för de olika teamen i verksamheten
• Skapa och analysera rapporter för verksamheten
• Hjälpa till vid rekryteringar och kompetensutvecklingsevent
• Hantera all juridisk dokumentation kring anställningar
• Administrera inom lönehantering samt bistå med hjälp vid frågor
• Göra lönekartläggningar och andra analyser för arbetet med ersättningar och förmåner
• Tillsammans med HR-chefen skapa verksamhetsprocesser
• Skapa utbildningsmaterial och presentationer samt hålla i utbildningar

Nu söker vi en HR generalist till ett spännande internationellt företag inom skönhetsbranschen!

Tjänsten är en bred roll som innefattar allt från HR- administration, hålla i utbildningar, skapande av processer och policyer samt att arbeta inom området ersättning och förmåner.

I rollen kan det även förekomma resor i de nordiska länderna. Konsultuppdraget är tänkt att starta 1:a september med en uppdragslängd på 6 månader med eventuell möjlighet till förlängning eller övertag av kunden. Du blir till en början anställd som konsult på Barona.

Tjänsten som HR generalist innefattar bland annat:

• Hålla en god servicenivå till kunder och HR- teamet i uppgifter inom administration, lönehantering och arbete inom ersättning och förmåner

• Säkerställa en smidig övergång för anställda i en fusion mellan två organisationer inom skönhetsindustrin

• Förbättra och effektivisera processer för de olika teamen i verksamheten

• Skapa och analysera rapporter för verksamheten

• Hjälpa till vid rekryteringar och kompetensutvecklingsevent

• Hantera all juridisk dokumentation kring anställningar

• Administrera inom lönehantering samt bistå med hjälp vid frågor

• Göra lönekartläggningar och andra analyser för arbetet med ersättningar och förmåner

• Tillsammans med HR-chefen skapa verksamhetsprocesser

• Skapa utbildningsmaterial och presentationer samt hålla i utbildningar

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du som söker ska ha minst två års erfarenhet inom liknande roll inom HR, meriterande är om det är inom detaljhandeln. Vidare ser vi gärna att du har utvecklat sinne för detaljer, är strukturerad och har en god analytisk förmåga samtidigt som du är nyfiken och tar initiativ och ser lösningar där andra kan se problem.

Du ska även ha kunskap inom följande:

• Vara kundorienterad med hög servicenivå, kvalitet och diplomati
• Förmåga att prioritera under hög arbetsbelastning och tempo
• Förmåga att arbeta med processflödesscheman och projektplaner

Förutom att vi söker en positiv person med flexibel inställning och entreprenörsanda ska du ha god kommunikationsförmåga i både tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande är om du även kan tala finska.

Om arbetsgivaren:

Vår kund är ett företag inom skönhetsindustrin.

Hur du ansöker:

Du söker denna tjänst via CV databas på barona.se.

Vid frågor kan du kontakta oss på 08-52520500 eller på e-post info@barona.se

Om Barona:

Barona är ett internationellt bemannings- och rekryteringsföretag vars ambition är att utveckla och förenkla rekryteringsprocessen. Vi erbjuder våra kunder unika bemannings-, rekryterings- och HR-lösningar. Barona Sverige är en del av Barona Group som etablerades i Finland för 15 år sedan och idag finns även i Norge, Danmark, Polen, Ryssland, Estland och Spanien. 2015 skapade vår verksamhet drygt 14 000 nya jobb och omsatte 250 miljoner euro. Barona erbjuder sina konsulter arbetsmöjligheter i alla situationer i arbetslivet och du som arbetssökande når arbetsgivare runt om i hela Europa.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona;

Varaktighet, arbetstid
Hyrköp -

Ersättning
Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jeanette Britan 0852520505

Företag
Barona Human Resource Services AB

Adress
Barona Human Resource Services AB
Klarabergsviadukten 63
11164 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsviadukten 63 11164 Stockholm

Jobbnummer
2962234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Barona Human Resource Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Barona Human Resource Services AB: