HR Generalist Resursplanering/Administratör

NCC / Administratörsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Skövde, Tibro, Tidaholm, Götene, Skara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NCC i Skövde, Skara, Falköping, Mariestad, Lidköping eller i hela Sverige

NCCs vision är att vara det ledande företaget i utvecklingen av framtidens miljöer för arbete, boende och kommunikation. Vi jobbar med att ständigt förnya byggbranschen och skapa bästa tänkbara arbetsmiljö för våra anställda. NCC Construction Sverige utvecklar hus-, anläggnings- och infrastrukturprojekt.
Till vårt kontor i Skövde söker vi en nu en HR Generalist med fokus på resursplanering tillika administratör för Husverksamheten

Rollen hos oss
I rollen som resursplanerare arbetar du med att se till att våra projekt och arbetsplatser bemannas på bästa sätt. Personalplaneringen innebär täta kontakter med våra platschefer och medarbetare. Inom enheten arbetar en grupp yrkesarbetare som alternerar mellan projekten och du kommer att arbeta som HR Generalist för denna grupp.

Detta innebär att du arbetar med rekrytering och omställning, facklig samverkan samt stöttar linjechefer i rehabiliterings- och friskvårdsfrågor. Vid behov kommer du även att stödja utbildningsinsatser inom avdelningen. I denna roll kommer du att ingå i ett nätverk med andra HR Generalister inom NCCs Husverksamhet samt att du har kollegor som supporterar
verksamheten i lön- och avtalsfrågor.

Du kommer även att arbeta med olika administrativa arbetsuppgifter för enheten såsom t e x klädbeställningar samt viss tidrapportering.

Dina erfarenheter
Vi tror att du har en bakgrund inom HR-området och/eller en KY-utbildning inom personalområdet. Har du erfarenhet av arbete med Byggavtalet är det meriterande.

Dina egenskaper
Vi söker en person med hög integritet som har ett strukturerat arbetssätt och som trivs med att ha mycket kontakter med olika människor. Du är duktig på att skapa goda relationer och på att hålla många bollar i luften.

Rollen kräver att du är van vid ett självständigt arbete och att du har en god administrativ förmåga, såväl som en god planeringsförmåga

Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Du kommer primärt att arbeta inom Skaraborg med omnejd, med vissa resor utanför området, primärt till Göteborg. Körkort är ett krav.

Vi erbjuder
Här på NCC erbjuds du en plats i en organisation med goda värderingar, hög miljömedvetenhet och en stark vilja att lyckas. Detta är bidragande orsaker till att vi har många nöjda och stolta medarbetare.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra medarbetare stora utvecklingsmöjligheter i en spännande arbetsmiljö. Vi har en bra variation på arbetsplatser där du kommer att möta olika typer av utmaningar och snabbt få möjlighet till ansvar.

Hos oss är det du som påverkar din utveckling.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta gärna Pia Syrén på tfn 031-771 53 16. Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2014-02-09.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-01-21

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Syren, Personalchef 031-771 53 16

Företag
NCC

Adress
NCC
17080 Solna

Jobbnummer
1755394

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NCC

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NCC: