HR Development Partner med businessfokus

Alten Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Göteborg, Härryda, Trollhättan, Uddevalla, Grästorp eller i hela Sverige

Brinner du för att driva och utveckla processer samt arbeta självständigt i en bred och ansvarsfylld HR-roll? ALTEN söker nu en HR Development Partner till Göteborg!

DIN ROLL
I rollen som HR Development Partner driver och utvecklar du självständigt olika typer av processer och projekt kopplat till perioden under och efter anställning för våra medarbetare. Det systematiska arbetsmiljöområdet och dess processer kommer bland annat vara ett ansvarsområde. Du arbetar nära affären i alla dina ansvarsområden inom såväl strategiska som operativa HR-frågor. Rollen kräver stor förståelse för verksamhetens affär och en förmåga att utveckla och anpassa processer och arbetssätt därefter. Ansvarsområden kommer att påverkas utifrån verksamhetens behov och tidigare erfarenhet.

Som HR Development Partner fungerar du även som ett konsultativt stöd, främst till våra chefer men även för övriga medarbetare i alla typer av frågor kopplade till bland annat arbetsrätt och kollektivavtalsfrågor, arbetsmiljö, sjukskrivning, aktuella HR-processer och övriga personalärenden. Du arbetar proaktivt, operativt och uppföljande i ditt arbete och prioriteringen av arbetsuppgifterna styrs i stor utsträckning av verksamhetens aktuella behov. Även administrativa arbetsuppgifter ingår i rollen.

DIN PROFIL
Vi ser att du är utbildad personalvetare och har några års erfarenhet inom HR-området, gärna med liknande arbetsuppgifter och då gärna vana av att driva processer och projekt. Det är även meriterande med erfarenhet från konsultbranschen. Som person ser vi att du är serviceinriktad, självgående, relationsskapande och har en stor förståelse för affären. Du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt och trivs i en roll med stort eget ansvar. För att trivas i rollen motiveras du av att arbeta i en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö. Du talar och skriver både svenska och engelska flytande.

Du kommer att bli en del av vårt HR-team i Sverige på drygt 25 personer varav 4 personer som arbetar med interna HR-processer kopplat till perioden under och efter anställning för våra medarbetare.

Tjänsten är ett vikariat på heltid under minst ett års tid, med placering på vårt Göteborgskontor på Lindholmen. Startdatum sker efter överenskommelse. Ansökningar behandlas löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Skicka därför in din ansökan snarast. För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Development Manager Helene Schagerlind på helene.schagerlind@alten.se.

Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2018-05-07

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
HR-avdelningen, Alten

Företag
Alten Sverige AB

Adress
Alten Sverige AB
Theres Svenssons gata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons gata 15, Göteborg

Jobbnummer
4128147

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige AB: