HR Development Partner med businessfokus

Alten Sverige / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alten Sverige i Göteborg, Halmstad, Jönköping, Skövde, Växjö eller i hela Sverige

Vi erbjuder en omväxlande och affärsnära roll där du arbetar brett och självständigt inom HR-området. I din roll driver, utvecklar och koordinerar du vår interna utbildningsverksamhet tillsammans med vår utbildningsadministratör. Vidare utvecklar och driver du självständigt olika typer av processer och projekt kopplat till perioden under och efter anställning för våra medarbetare. Du arbetar nära affären i alla dina ansvarsområden inom såväl strategiska som operativa HR-frågor. Rollen kräver stor förståelse för verksamhetens affär och en förmåga att utveckla och anpassa processer och arbetssätt därefter.

Som HR Development Partner fungerar du som ett konsultativt stöd till våra chefer och övriga medarbetare i alla typer av frågor kopplade till bland annat arbetsrätt och kollektivavtalsfrågor, arbetsmiljö, sjukskrivning, aktuella HR-processer och övriga personalärenden. Du arbetar proaktivt, operativt och uppföljande i ditt arbete och prioriteringen av arbetsuppgifterna styrs i stor utsträckning av verksamhetens aktuella behov. Även administrativa arbetsuppgifter ingår i rollen.

Du kommer att bli en del av vårt HR-team i Sverige på totalt 20 personer och ingår i ett mindre team på 4 personer, som ansvarar för interna HR-processer kopplat till perioden under och efter anställning för våra medarbetare.
Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt Göteborgskontor på Lindholmen. Startdatum efter överenskommelse efter sommaren. Ansökningar behandlas löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan slutdatum. Skicka därför in din ansökan snarast.

För mer information kring tjänsten är du välkommen att kontakta HR Development Manager Helene Schagerlind på helene.schagerlind@alten.se.

Välkommen med din ansökan!

Brinner du för att skapa och följa upp processer samt arbeta självständigt i en bred och ansvarsfylld roll inom HR?

Vi ser att du är utbildad personalvetare och har några års erfarenhet inom HR-området, gärna med liknande arbetsuppgifter. Det är även meriterande med erfarenhet från konsultbranschen. Som person ser vi att du är serviceinriktad, relationsskapande, självgående och har en stor förståelse för affären. Du har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt och trivs i en roll med stort eget ansvar. För att trivas i rollen motiveras du av att arbeta i en föränderlig och dynamiskt arbetsmiljö. Du talar och skriver flytande svenska och engelska och har goda kunskaper i Officepaketet.

På Alten utvecklar och levererar vi kompetens för världsledande företag genom Sveriges mest engagerade teknik och IT-konsulter. Våra kunder återfinns inom branscher som Energy, Telecom, Automotive, Defence & Aerospace, Life Science och Industry och vi är verksamma genom hela produktutvecklingskedjan. Som en del av Alten Group har vi över 20.000 medarbetare och verksamhet i 20 länder. Läs mer om Alten på www.alten.se.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2017-05-23

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Alten Sverige

Adress
Alten Sverige
Theres Svenssonsgata 15
41755 Göteborg

Kontorsadress
Theres Svenssons Gata 15

Jobbnummer
3515191

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alten Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alten Sverige: