HR Contact Support till globalt bolag inom fordonsindustrin

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av administration, kundservice och HR samt söker en meriterande tjänst där du får möjlighet att utvecklas brett inom HR-området? Är du social, kommunikativ och brinner för att hjälpa andra? Vi på Adecco söker nu en HR Advisor till vår globala kund inom fordonsindustrin!

Om tjänsten

Som HR Advisor kommer du vara en del av en stor global koncern, verksamma inom fordonsindustrin. Din avdelning tillhör en supportfunktion och tillsammans fungerar ni som ett stöd för organisationen i HR-relaterade frågor. Som HR Advisor tar du emot inkommande ärenden och ansvarar för att den som vänder sig till enheten med personalrelaterade frågor alltid får ett svar eller återkoppling inom 24 timmar. Du kommer i din roll som HR Advisor att hjälpa medarbetare, HRBP 's och chefer inom företaget, men även tidigare anställda eller myndigheter har möjlighet att kontakta enheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:
• Vara första kontaktperson vid inkommande samtal eller mail.
• Ge information och rådgivning i HR-relaterade processer, rutiner och regler.
• Registrera alla frågor och svar i ärendehanteringssystemet på ett tydligt och professionellt sätt.
• Säkerställa att det svar som lämnas överensstämmer med företagets policies och gällande kollektivavtal, samt agera utifrån de regler som gäller för sekretess och säkerhetsfrågor inom företaget.
• Guida kunden om hur man kan hitta HR-relaterad information.
• Kontinuerligt arbeta med att skapa och upprätthålla goda relationer inom hela HR-leveransmodellen.
• Identifiera och registrera positiva och negativa synpunkter från kunder Andra arbetsuppgifter som förekommer är att identifiera möjligheterna för att förbättra produktivitet, effektivitet och kvalitet i enheten samt driva förbättringsaktiviteter.

Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta på plats hos vår globala kund med placering i Arendal. Uppdraget önskas påbörjas 11 april men finns möjlighet att påbörja tidigare.

Om dig

Vi söker dig som vill utvecklas brett inom HR-området. Vi tror att du tidigare arbetat inom administration och kundservice samt att du har något års erfarenhet inom HR-området. Vidare har du en utbildning inom HR, Administration eller motsvarande. Som person tror vi att du tycker om att kunna hjälpa andra. Du är lyhörd, serviceinriktad och har ett genuint och stort intresse för hela HR-området. För att lyckas i denna tjänst behöver du också ha ett effektivt arbetssätt och besitta en förmåga att få saker gjort. Du har ett starkt kund- och lösningsfokus samt är ödmjukt inställd till varierande arbetsuppgifter. Eftersom enheten i stor utsträckning arbetar i team är det även viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Trivs du dessutom i en internationell miljö och är van att kommunicera, både muntligt och skriftligt på så väl svenska som engelska kommer du att trivas i din nya roll. För att komma snabbt in i arbetet tror vi också att du lätt sätter dig in i nya system och har du arbetet med exempelvis SAP tidigare är detta meriterande.

Om Adecco

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan

Vi tillämpar ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om du har några frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Elsa Tidblom via Elsa.Tidblom@adecco.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Sökord
HR, HR-generalist, HR-specialist, admin, administratör, customer service, kundtjänst, kundservice, automotive, världsledande, HR-koordinator, HR-assistent, HR-koordinator, internationellt, konsult, consultant, HRBP, Sverige, Göteborg, Gothenburg

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-03-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Adecco Sweden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-36390".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677), http://www.adecco.se/

Kontakt
Business Manager
Elsa Tidblom

Jobbnummer
6432488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: