HR Consultant for British American Tobacco Sweden

Experis Finance Huvudkontor / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Mission
For our client, British American Tobacco Sweden, we are looking for a Human Resources Executive for an interim position requested to start in the beginning of October. The position is full time for a period of 12-14 months, and employment is with Experis AB. British American Tobacco Sweden is a part of British American Tobacco - the world's most international tobacco group. The position is part of the NEC organisation (Northern Europe Cluster) but you will work towards the Swedish organisation that currently has around 80 employees where 50 employees are field based. The HR executive will be reporting to the HR Business partner for Norway and Sweden.

As an HR Executive you have a generalist role with a great variety of tasks within your responsibility. As HR Executive you are the advisor and first point of contact for the line managers and the employees in Sweden. The questions that can be raised from the line managers to the HR Executive can be of various kinds (i.e. regarding HR policies, labor law and personnel issues).

Example of some of the other work tasks within this role:

• Recruitment: The HR Executive is the main point of contact for all the recruitment vendors and as soon as there is a need for a new employee in the organisation, the HR Executive is the responsible person to initiate the recruitment process. The HR Business Partner is responsible for the more senior recruitments in the organisation.

• Payroll: Provide all the input to payroll

• Expats: Taking care of the relocation process when an expat or a management trainee is moving to or from Sweden. Conduct monthly salary calculations for the expats.

• Headcount reporting

• Salary reviews & Bonus pay-outs

• Talent Management & Employer Branding

For the right person there are a lot of possibilities to be part of strategic HR-projects within the assignment.

Qualifications required
You have a graduate degree in Human Resources or similar and a minimum of 2 years of experience in a HR function. It is important that you have good knowledge in local labor law since you are the only one working full time with HR tasks in Sweden. You have ability to learn quickly and work in a changing environment. The role requires you to have good interpersonal and communication skills and to be fluent in English and Swedish. It is a clear advantage if you have a basic understanding of payroll. You have a good computer literacy and you are an experienced Excel-user. It is considered an advantage if you have worked with SAP.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi på Experis hjälper dig att forma din framtid utifrån din kompetens samt dina behov och önskemål. Vi samarbetar med många av Sveriges populäraste företag och vi hjälper våra kunder med interimslösningar för redovisningsekonomer, redovisningschefer, ekonomichefer, controllers mm. Experis AB ingår i ManpowerGroup, - Sveriges största bemanningsbolag. Vi kan erbjuda dig:

• Spännande tjänster på intressanta företag, - både välkända och nystartade
• Utvecklingsmöjligheter på både lång och kort sikt
• Möjlighet att jobba i svensk och internationell miljö
• Nätverkande med personer inom din yrkeskategori genom såväl nätverksträffar som sociala aktiviteter

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss.
Vi erbjuder anställning enligt kollektivavtal med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension, friskvårdsbidrag och försäkringar.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Publiceringsdatum
2014-07-02

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansök länken nedan. Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att kontakta Agneta Yngwe, tfn: 08-736 28 86 alternativt Therese Roc

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Therese Rocafort Svensson

Företag
Experis Finance Huvudkontor

Adress
Experis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
1929049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance Huvudkontor: