HR chef sökes omgående!

Bemannia Kontor / Ekonomichefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bemannia Kontor i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Köping, Flen eller i hela Sverige

Vi söker nu för vår kunds räkning en HR chef. Tjänsten är på 100 procent och arbetsplatsen är belägen i Eskilstuna.
Det är ett kortare uppdrag med start omgående.

Publiceringsdatum
2011-03-22

Dina arbetsuppgifter
• Stödja cheferna i personalfrågor såsom arbetsrätt, arbetsmiljö och rekrytering.
• Leda och dokumentera förhandlingar. (Årets löneförhandlingar slutförda)
• Bevaka sjukfrånvaron. Möten tillsammans med Kommunhälsan och Försäkringskassan. Genomgång av listor, handlingsplaner och uppföljningar. Stödja cheferna och dokumentera i särskilt program, vilket kräver god kunskap i rehabiliterings processen.
• Ansvara för Samverkansgruppen, sammankalla och skriva protokoll.
• Resultatet av personalenkäten färdig under mars. Personalchefen ska driva och stödja arbetet på enhetsnivå utifrån resultaten.
• Kompetensutvecklingsfrågor. Lärarlicens för att få undervisa enlig ny reform. Kartläggning behöver göras över vilka som behöver vilken licens av lärarna. Samarbetar med BoU Förvaltningen. Utvecklare Barn- och unga bevakar information från skolverket.
Formella meriter:
• Högskoleutbildning inom personalområdet
• Minst 3 års erfarenhet av kvalificerat personalarbete som personalstrateg, personalchef eller liknande, gärna från politiskt styrd organisation
• Bred kunskap om personalfrågor och vana att driva personalfrågor både på operativ och strategisk nivå
• Dokumenterat god kunskap inom det arbetsrättsrättsliga området
• Förhandlingsvana
• Kunskap om flera kollektivavtal och erfarenhet av att tolka olika kollektivavtal
• Meriterande med vana av att arbeta konsultativt gentemot chefer

Dina personliga egenskaper
• God strategisk förmåga med både helhetssyn och förmåga att gå ned i detaljer när så är befogat.
• Analytisk och eftertänksam med mod att ifrågasätta
• Vilja att driva utveckling och handlingskraft att få saker utfört
• Förmåga att vara stödjande på ett konsultativt sätt gentemot cheferna i organisationen, men också att successivt överföra kunskap till dem
• Mod och inre trygghet för att vara beslutsmässig även i svårare frågor
• Lätt för att skapa och bevara goda relationer
• Ha god förmåga och vilja att arbeta tillsammans med andra, vilket kräver att vara lyhörd, prestigelös och mogen i sin person och i sitt arbetssätt.
• Vara kommunikativ och ha lätt för att uttrycka sig i tal och skrift
Vi intervjuar personer med rätt kompetens löpande tills tjänsten är tillsatt.
Endast fullständig ansökan beaktas med ett CV och ett personligt brev bifogat.
Observera att ansökningar endast tas emot via e-post jobb@bemannia.se eller via vår CV databas www.bemannia.se.
Ange följande referens när du ansöker: "HR chef"
Bemannia är ett publikt och svenskägt rekryterings- och bemanningsföretag som tillhandahåller kompetenta och kvalificerade medarbetare till såväl privata som offentliga sektorn genom rekrytering, uthyrning och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Sedan tidigare har Bemannia ramavtal med 19 kommuner och ett 50-tal förvaltningar och myndigheter runtom i Sverige. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i snart 30 år.
Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

Arbetstider och omfattning
Vikariat.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-04-04
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@bemannia.se
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Bemannia Kontor

Adress
Bemannia Kontor
Sveavägen 155
11346 Stockholm

Jobbnummer
882666

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bemannia Kontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bemannia Kontor: