HR C&B Coordinator

Lindab AB / Administratörsjobb / Båstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Båstad, Laholm, Ängelholm, Halmstad, Bräcke eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindab AB i Båstad, Ängelholm, Halmstad, Helsingborg, Lund eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en större internationell koncern? Har du passion för Comp & Ben och är en duktig projektledare? Då kan denna tjänst vara något för dig!

Ditt nya jobb
I rollen som C&B Coordinator kommer du att vara en del av teamet Group HR på Lindabs huvudkontor i Grevie. Huvuddelen av tjänsten kommer att vara C&B men du kommer även ge support inom andra HR-områden som rekrytering från tid till annan.
I rollen ingår att arbeta med utveckling och genomförande av projekt både på lokal och internationell nivå. Du kommer att ha regelbunden kontakt med lokala HR-chefer och rapporterar direkt till Group HR/CSR Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

• Självständigt identifiera och driva förbättringsprojekt inom ansvarsområdet samt delta i koncernövergripande HR-projekt.
• Utveckla och genomföra analyser och beslutsunderlag för att utveckla koncernens kompensations- och förmånspaket
• Genomföra marknadsanalys och lönekartläggning för att säkerställa konkurrenskraft på marknaden
• Aktivt deltagande i utvecklingen av policys och rutiner inom ansvarsområdet
• Agera intern rådgivare och hantera krav från övriga koncernfunktioner
• Ansvara för rekrytering och annonsering på Lindab AB

Publiceringsdatum
2016-06-10

Bakgrund
Vi söker dig som har högskoleexamen inom HR eller ekonomi, med 5-7 års erfarenhet av C&B gärna inom större koncern.
Du har goda kunskaper i Microsoft Office-paketet och framförallt Excel. Erfarenhet från att driva och utveckla C&B processer och projekt är meriterande.

Du som person
Du är en duktig projektledare som kan strukturera upp och driva ditt arbete självständigt. Du har förmåga att både se helhet samtidigt som du kan arbeta med detaljer. Vidare är du jordnära, serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Eftersom du blir en del av en internationell koncern är goda kunskaper i såväl svenska som engelska ett måste.

Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Paula Terne, Group HR/CSR Manager, på telefon: 0431-850 50, e-post: paula.terne@lindab.com

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 27 juni 2016.

Du skickar in din ansökan via vår hemsida www.lindab.se/jobb .

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Företag
Lindab AB

Adress
Lindab AB
26982 BÅSTAD

Kontorsadress
Grevie

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0431-85000

Jobbnummer
2897455

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindab AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindab AB: