HR Business Partner till Transcom i Örebro

Transcom AB Stockholm / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Transcom AB Stockholm i Örebro, Karlskoga, Eskilstuna, Stockholm, Borås eller i hela Sverige

Nu finns möjligheten att ingå i vårt HR-team där du som HR Business Partner kommer självständigt att jobba med operativa och strategiska HR frågor. Spektrat är brett, allt från chefsstöd, fackliga förhandlingar till komplexa rehabiliteringsärenden, strategisk utveckling av våra HR-processer samt rekrytering. Viss administration finns i rollen, men stora delar av denna är automatiserad eller sköts av vårt HR Shared Service Center i Vilnius, så fokus ligger på det lokala HR-arbetet. Det du inte redan är bekant med kommer du att lära dig. Rollen är en sann "Business Partner" roll där nära samarbete med verksamheten i Örebro är vitalt för att lyckas. På Transcom får du möjligheten att arbeta med HR-frågor i en organisation som präglas av ständiga förändringar och med en ambition att vara i framkant inom HR-området.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker en person som är framåt och sprider positiv energi som är i mitten av karriären och vill växa och utvecklas inom HR. För att bli framgångsrik i denna spännande och utmanande roll ser vi att du har relevant högskoleutbildning, gärna inom PA eller liknande samt har minst 2-5 års erfarenhet av operativt HR-arbete. Vi ser det som meriterande med erfarenhet från bemanning och rekrytering. Om du tidigare jobbat med ung personal så att det finns en förståelse för tempoväxlingar, förändringar och den problematik som vi hanterar löpande är det en fördel.

Som HR Business Partner kommer vissa perioder vara väldigt intensiva och det är viktigt att du är strukturerad och noggrann men ändå effektiv i ditt arbetssätt så att du kan prioritera rätt. Du bör ha en fallenhet för att skapa goda relationer samt ha en hög integritet i ditt arbete. Du har mycket god datavana samt är flytande i svenska och hanterar engelska väl både i tal och skrift.

Vi ser gärna att du trivs i en miljö som ställer krav på din kreativa förmåga att skapa nytt och tänka annorlunda. Som person har du en strävan efter ständig förbättring och utveckling. Du vågar ta initiativ inom ramarna för företagets policys och värderingar. Du är ansvarstagande och medveten om både dina styrkor och utvecklingsbara sidor. Vi söker dig som är tydlig i din kommunikation och lyhörd inför vad våra medarbetare behöver och snabbt kan sätta planer och processer i verket.

Transcom är en global kundhanteringsspecialist som finns i 20 länder. Varje dag hanterar våra 29 000 medarbetare över en miljon kundtjänstärenden via telefon eller sociala medier, chatt och e-mail på fler än 30 språk. Vi jobbar med ett flertal internationella marknadsledande varumärken inom telekom, logistik, media och handel. Transcom Nordics finns i fem städer; Borås, Eskilstuna, Stockholm, Örebro samt Fredrikstad i Norge och har 1 700 anställda.Vi söker kollegor med potential som passionerat och innovativt bidrar till att leverera utomordentlig kundservice till våra kundföretag.

Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Provanställning 6 månader, därefter tillsvidareanställning. Arbetstid: Måndag - fredag 08-17 Kollektivavtal: Unionen

Publiceringsdatum
2019-03-27

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-28
Ange följande referens när du ansöker: HRBP Örebro

Kontakt
Mikaela Sedell jobb.sverige@transcom.com

Företag
Transcom AB Stockholm

Adress
Transcom AB Stockholm
Rörvägen 1
70227 ÖREBRO

Kontorsadress
Rörvägen 1

Jobbnummer
4695324

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Transcom AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Transcom AB Stockholm: