HR Business Partner till Pågen!

Wise Professionals AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Malmö, Staffanstorp, Vellinge, Lund, Svedala eller i hela Sverige

Om Pågen AB

Pågen är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen, vars bagartradition började redan 1878. Företaget har ett långsiktigt och hållbart perspektiv med omsorg om sina medarbetare, kunder, konsumenter och vår jord. Idag bakar och säljer Pågen ca 60 olika produkter som du hittar i alla svenska matbutiker, i Danmark, Norge, Finland och Tyskland. Vissa produkter exporteras till 25 olika länder. Företaget har en positiv försäljningsutveckling och verkar i en stabil bransch. I Sverige finns medarbetare över hela landet för att varje dag kunna förse butiker och konsumenter med färskt bröd. Huvudkontoret ligger i Malmö, med två bagerier i Malmö och i Göteborg, och omsättningen är 4 miljarder SEK. Mer information hittar du här.

Rollen och dina arbetsuppgifter

Pågen är ett företag i rörelse och som HR Business Partner hos oss innebär det att du kommer arbeta brett, med stor möjlighet till påverkan och utveckling då vi står inför en omfattande digital förändringsresa. Rollen innebär både ett stort eget ansvar, samtidigt som du tillhör ett prestigelöst, erfaret och engagerat HR-team. Som HR Business Partner kommer du att delta i Pågens HR-avdelnings gemensamma utvecklingsarbete och driva projekt, ta fram ändamålsenliga processer och implementera dessa. Vi har som mål inom HR att vara en affärspartner som arbetar för att förenkla och stödja verksamheten. Du kommer framför allt att jobba gentemot produktionen där det finns 25 chefer att stötta och 350 anställda. Du kommer att jobba framför allt operativt med alla förekommande HR-uppgifter men även en del strategiskt. Du tillhör ett HR-team om sex kollegor, som du kommer ha ett nära samarbete med, du sitter med i bageriledningen och rapporterar till HR-chef.

Exempel på arbetsuppgifter:

Supportera, vägleda och coacha ledare
Driva rehabarbetet
Förhandlingar och förbättra/styra fackligt samarbete
Rekrytering
Arbetsmiljökommitté
Utveckla och implementera HR-initiativ och processer
Utreda behov, planera och genomföra utbildningar inom HR-området

Vem är du?

Vi söker dig som har många års erfarenhet av brett HR-arbete och känner dig trygg i din HR-kompetens, och förmodligen har du även en relevant utbildning inom området. Du är van vid att jobba verksamhetsnära och har erfarenhet av att arbeta med olika kollektivavtal. Du har haft hand om processer gällande rehabilitering från A-Ö och särskilt viktigt är att du är stark inom arbetsrätt och driver förhandlingar självständigt. Du trivs som bäst när du får arbeta operativt och är van vid att coacha chefer utifrån ett individanpassat förhållningssätt.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med starkt eget driv och en positiv inställning. För att lyckas i rollen så tror vi att du är prestigelös, självgående och handlingskraftig. Du är van vid att skapa, förnya och förbättra HR-processer efter många år inom området. Du har ett högt EQ och valde HR-branschen för att du ville arbeta med människor och tycker om den coachande roll som HR-funktionen ofta får. Du trivs inte när du har för lite att göra och du hittar saker att förbättra och tar ägandeskap för dina processer. Du är van vid att anpassa dig efter person och situation när du möter människor på deras villkor och plats. Vidare tror vi att du är en person som skapar en tillit och förtroende med din närvaro och öppna sätt att vara på. Du är van vid att leda utan att vara chef och trivs i den förändring som tar verksamheten till nya nivåer.

Vårt erbjudande

På Pågen erbjuder vi dig en arbetskultur som genomsyras av att samarbeta, viljan att utvecklas samt att ha kul på jobbet. Vår tro på att vara handlingskraftiga, modiga och prestigelösa är en drivande faktor i vår långsiktiga vision, att finnas kvar lika länge som vi har funnits, i över 140 år. Denna tro är vad som kopplar oss samman och stärker vår förmåga att ta ägandeskap i vårt arbete. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och ärliga mot varandra och tar ansvar för helheten.

Ansökan

För att säkerställa en objektiv och icke diskriminerade rekrytering kommer du att genomföra arbetspsykologiska tester om du går vidare i denna rekryteringsprocess. Har du frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Åsa Funke asa.funke@wise.se. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "wiseprofessionals21455".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
Wise Professionals

Jobbnummer
7783507

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: