HR Business Partner till Ludvig & Co

Ludvig & Co AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvig & Co AB i Stockholm, Danderyd, Huddinge, Gnesta, Strängnäs eller i hela Sverige

Har du ett engagemang som syns och känns?

Som HR Business Partner på Ludvig & Co (f.d. LRF Konsult) är ditt viktigaste uppdrag att bidra i vår förändringresa som har ett tydligt mål för tillväxt och expansion där vi ska vara det ledande rådgivningsföretaget och skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Ludvig & Co är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med cirka 1 300 medarbetare på drygt 130 orter och över 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi & skatt, lön, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling som ger affärsnytta för småföretagare.

Publiceringsdatum
2021-07-12

Om tjänsten
Som HR BP på Ludvig & Co jobbar du med 3 av våra 6 regioner i en bred roll där du sitter nära affärsbesluten. Rollen är placerad på Ludvig & Co s huvudkontor i Stadshagen på -Kungsholmen och vi erbjuder viss del distansarbete om du vill.

Du arbetar självständig med både strategiska och operativa HR frågor i vår kontorsrörelse. Du trivs som bäst när du får coacha chefer i olika HR-frågor samtidigt som du jobbar med att utveckla och förbättra HR processerna.

Du tilltalas av en öppen och prestigelös kultur där det är högt i tak och plats för skratt. När vi frågar andra hur de skulle beskriva dig får vi höra att du har ett positivt mindset, är ansvarstagande med ett engagemang som syns och känns. Du gillar samarbete och har en hög affärsmässighet i ditt sätt att jobba med HR.


Arbetet som HR Business Partner innebär bland annat att:

• Ge stöd till de Regionchefer du jobbar med och driver och implementerar regionalt företagets HR strategi
• Agera utbildare i interna utbildningssatsningar såsom ledar- och teamutveckling och i företagets HR processer
• Ge stöd och coachning till organisationens chefer i organisationsfrågor, förhandlingar och i förändringsledning samt chefsrekrytering.
• Aktivt delta vid förvärv av bolag och vid integrering av dessa.
• Ansvara för uppföljning och redovisning av personalnyckeltal.

Rollen är bred med ett stort eget ansvar och du kommer samarbeta i ett team med 8 HR-kollegor och nära våra chefer i kontorsrörelsen. Du rapporterar till företagets HR chef.

För att trivas och lyckas med uppdraget har du;

• En akademisk examen och minst 5 års erfarenhet av operativt och strategiskt HR arbete, gärna i en organisation som växt genom förvärv.
• Trygg i att jobba med förändringsledning, förhandlingar och att coacha chefer
• Meriterande med erfarenhet av nordisk HR-arbete.

Låter det här som du?

Vill du vara med på vår förändringsresa i rollen som HR Business Partner så skicka in ditt CV och ett brev där du berättar vad du kan bidra med och vem du är. Intervjuer sker löpande och vid frågor är du varmt välkommen att kontakta Henrik Gradin, HR Chef, tel: 08-700 20 17 eller henrik.gradin@ludvig.se.
Sista ansökningsdag är 15 augusti.

Fackliga representanter

Unionen, Pär Wiklund, telefon 063-157121.
SACO, George Horwath, telefon 0470-745 756.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvig & Co AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ludvig & Co AB (org.nr 559136-6140), https://www.ludvig.se

Arbetsplats
Ludvig & Co

Jobbnummer
5860395

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvig & Co AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvig & Co AB: