HR Business Partner till LloydsApotek

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

LloydsApotek har idag 80 apotek och ca 500 medarbetare i Sverige och räknar med att växa de närmsta åren. LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 14 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor.

LloydsApoteks mål är att bli en av de ledande apotekskedjorna i Sverige som ska leverera den bästa servicen och de mest innovativa och inspirerande apotekstjänsterna. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk.

Är du en erfaren och resultatinriktad HR Business partner som gillar arbeta med HR-projekt och utvecklingsarbete av processer i ett företag som växer? Trivs du som bäst när du får arbeta självständigt och samtidigt ingå i ett team med duktiga kollegor? Då kan rollen som HR Business Partner hos LloydsApotek vara nästa utmaning för dig!

Din roll
Vi söker dig som vill vara med och utveckla LloydsApotek i Sverige, du kommer att ansvara för ett par av våra regioner och arbeta i de flesta HR-processer med fokus på det operativa arbetet.

Din del av det strategiska arbetet kommer vara främst inom Comp & Ben där du kommer ansvara för:
• att analysera, utveckla och kommunicera nya bonus- och förmånsprogram, policies och processer samt ha kontakten med leverantörer inom    förmånsrelaterade områden
• våra årliga lönerevisioner och benchmarking
• arbetsvärderingar och lönekartläggningar
• kontakter/koordinering av internationella medarbetare i Global Mobility programmet inom Celesio/LloydsApotek.
• stöd och support till organisationen i frågor kring pension och försäkringar

I övrigt arbetar du som stöd och support till våra chefer inom ledarskap, arbetsmiljö, arbetsrätt och avtalsfrågor samt rekrytering. Allt detta i nära samarbete med vår lönefunktion, övriga delar av HR-funktionen och vår ekonomiavdelning.

Vem är du?
Vi söker dig som känner dig trygg inom HR-området och har arbetat flera år i en bred och affärsnära roll där du har stor erfarenhet av att ta fram och utveckla Comp & Ben lösningar. Du har stor vana av att stötta chefer, tror på och använder ett coachande förhållningssätt i syfte att utveckla människor till deras bästa jag. Du är van vid att ta initiativ, beslut och att driva saker självständigt. Du är strukturerad med en god administrativ förmåga och har mycket goda kunskaper i Excel. Vi värdesätter dessutom att du är lösningsorienterad, är trygg i dig själv och har en rejäl portion humor. Du har en akademisk utbildning inom HR, ekonomi, eller annan jämförbar erfarenhet och talar och skriver både svenska och engelska obehindrat.

Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en spännande roll som HR Business Partner där du tillsammans med fyra kollegor driver och utvecklar HR-arbetet så att medarbetare och chefer i organisationen har det som krävs för att möta morgondagens utmaningar i verksamheten. Du kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka både arbetssätt och organisation - nya ideér mottages tacksamt! Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag med starka internationella influenser och möjligheter. Vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, goda utvecklingsmöjligheter och härliga kollegor!
I den här tjänsten behöver du vara beredd på att resa 1-2 dagar/månad.

Din arbetsplats kommer vara på vårt trevliga Servicekontor på Södermalm i Stockholm.

Välkommen med din ansökan!
I denna rekrytering samarbetar vi med Adecco, vi behöver ditt CV samt personligt brev senast den 20 mars. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Marie-Louise Bååth på telefon 08-598 982 61 eller marie-louise.baath@adecco.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid, tillsvidare.

Publiceringsdatum
2016-03-04

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie-Louise Bååth 08-598 982 61

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kungsgatan 60
10224 STOCKHOLM

Kontorsadress
Kungsgatan 60

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2706201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: