HR Business Partner till Holmen Trävaror
Holmen AB / Administratörsjobb / Skellefteå
2024-11-18
Visa alla administratörsjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Holmen AB i Skellefteå,
Norsjö,
Vindeln,
Umeå,
Lycksele eller i
hela Sverige Ett smart och meningsfullt valÄr du engagerad, initiativtagande och självgående? Trivs du med att arbeta nära verksamheten i en roll som rör sig brett över flertalet HR-relaterade frågor? Nu söker vi dig som vill bygga en grönare framtid som HR Business partner till Bygdsiljums sågverk.
Din nästa arbetsplats?
Holmen Trävaror är ett av fyra affärsområden i Holmen koncernen. Tillsammans med Martinsons och våra byggsystem möjliggör vi leverans från frö till färdigt trähus. Vi vill vara en möjliggörande kraft inom cirkulärt och framtidssäkert samhällsbyggande. Men oavsett vilken roll vi har delar vi alla samma mål: att skapa hållbarhet och klimatnytta för framtida generationer. Bygdsiljums sågverk hittar du cirka 6 mil sydväst om Skellefteå, och på siten arbetar omkring 200 medarbetare.
HR-teamet består idag av HR Business partners, Arbetsmiljöspecialister samt en HR-chef. Vårt uppdrag är att med mod, engagemang och ansvar utveckla och leverera kompetens, metoder och verktyg inom HR-området.
Din framtida utmaning
Arbetet kommer att passa dig som gillar att arbeta med ett helhetsansvar över personalprocesser, då rollen rör sig brett över sågverkets HR-relaterade frågor. Genom att vara ett stabilt och tryggt HR-stöd till enhetens chefer kommer du bland annat att arbeta med:
• Kompetensutveckling på såväl individ som gruppnivå
• Rekrytering
• Organisatorisk och social arbetsmiljö
• Rehabilitering
• Arbetsrättsliga frågor och förhandlingar
Utöver detta kommer du även få möjlighet att tillsammans med övriga teamet utveckla både affärsområdets och koncernens strategiska HR-frågor.
Du kommer att ingå i den lokala ledningsgruppen i Bygdsiljum och rapporterar till affärsområdets HR-chef. Till din hjälp i vardagen finns även en HR-assistent som arbetar deltid vid sidan av studier.
För att lyckas i rollen
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Som person är du genom ditt engagemang initiativtagande, driven och självgående. Du trivs med att arbeta nära verksamheten samt stöttar och underlättar för andra i din yrkesroll. Det är självklart för dig att ta ansvar för ditt kompetensområde och har modet att ifrågasätta och bidra med tankar och idéer kring förbättringar. Vidare har du förmågan att skifta fokus mellan operativt och strategiskt arbete. Då tjänsten bygger mycket på relationsskapande, är god kommunikativ förmåga samt att förmedla kunskap och information viktig.
Vi tror att du har några års erfarenhet av självständigt HR-arbete, såväl operativt som strategiskt. Du har högskoleutbildning inom personal/beteendevetenskap eller likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att tolka kollektivavtal, fackliga förhandlingar samt värnar om det fackliga samarbetet samtidigt som du har en tydlig arbetsgivarroll.
Ord från din framtida chef
För mig är det viktigt att vi arbetar som ett team. Där vi uppskattar varandras styrkor och egenskaper samt lär och utvecklas tillsammans. Som ledare kommer du att märka att jag har en hög tillit till mina medarbetare, där du får mandat och friheten att fatta engna beslut, och stöd när det behövs. Vi är på en utvecklingsresa framåt med hela affärsområdet. Om du tycker att det låter spännande vill jag gärna att vi växer tillsammans och att du är med på den resan.
Publiceringsdatum2024-11-18Övrig informationStationeringsort: Bygdsiljums sågverk, med vissa möjligheter att arbeta del av tid i Kroksjön.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Körkort: B krävs för tjänsten
En del resor inom Sverige ingår i tjänsten. Vi drogtestar alla vi avser att anställa och bakgrundskontroll kan komma att bli aktuellt vid anställning.
Då vi kan komma att tillämpa ett löpande urval ber vi dig att inte vänta för länge med din ansökan.
Vi erbjuder dig
I Holmen Trävaror arbetar vi i en prestigelös organisation med snabba beslutsvägar och korta avstånd från idé till genomförande. Samtidigt som vi är tillräckligt små för att du ska kunna påverka, har vi också styrkan att som koncern genomföra utveckling och förändring.
Vi erbjuder ett varierande, fritt och ansvarsfullt arbete. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar.
Vi får skogen att växa och ge
Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.
Trä som bygger framtiden Holmen förädlar framtidsmaterialet trä, det enda byggmaterial som är helt förnybart. I moderna sågverk producerar vi sågade och förädlade trävaror till snickeri-, byggindustri och bygghandel. Genom Martinsons Byggsystem, som är en del av Holmen, erbjuder vi kundanpassade lösningar för ett klimatsmart och storskaligt träbyggande. Våra produktionsanläggningar finns i Braviken, Iggesund, Linghem, Bygdsiljum och Kroksjön, nära våra skogsinnehav i både norr och söder. Sammanlagt är vi drygt 700 medarbetare.
Ersättning Individuell lönesättning, kollektivavtal finns
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-12-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Holmen AB (org.nr 556001-3301),
https://www.holmen.com/sv Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Holmen
Kontakt HR Business Partner
Petra Lindqvist
Petra.lindqvist@holmen.com 0914-20720 Jobbnummer 9015834