HR Business Partner till Heimstaden i Gävle

Heimstaden AB / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heimstaden AB i Gävle, Sandviken, Uppsala, Upplands Väsby, Strängnäs eller i hela Sverige

Heimstaden växer snabbt och för att fortsatt kunna erbjuda chefer och medarbetare en hög servicenivå inom allt som rör HR, söker vi ytterligare en fantastisk kollega i form av en HR Business Partner med placeringsort Gävle. Vi hoppas du är den vi söker!
Vi erbjuder en självständig och bred roll där du blir en dedikerad kontakt för valda delar av organisationen i alla förekommande HR-frågor såsom lön/pension, förmåner, arbetstid, rehab, upprättande av anställningskontrakt, avslut, fackliga förhandlingar, rekrytering (rådgivning kring kanalval/sökmetod, m.m.) samt chefscoaching.
För att ha både spets och djup så kommer du få möjligheten att ta ett områdesansvar inom HR, förslagsvis inom Comp&Ben eller Arbetsmiljö för att säkerställa att vi bevakar utvecklingen inom området och kan dela information med varandra inom teamet såväl som i organisationen.
Hur ser en vanlig dag ut?
Hur klyschigt det än låter, är faktiskt ingen dag den andra lik - något som är den största charmen hos oss. Men en dag kan se ut enligt följande;
Du börjar dagen med att ta en kopp kaffe och kollar sedan av din mail, stämmer av nya ansökningar i rekryteringssystemet, kollar igenom månadens lönespecar inför lönekörningen och förbereder dokumentation inför ett fackligt möte kring en omorganisation i regionen. Efter det tar du en lunch tillsammans med härliga kollegor på det lokala förvaltningskontoret.
Dagen fortsätter med att du pratar med en chef som vill bolla en idé kring en gruppaktivitet för att få ihop gruppen bättre, en annan som skulle vilja ha hjälp med tre anställningsavtal och innan du går hem kontrollerar du dina mail igen, ringer några samtal och förbereder sedan inför morgondagens aktiviteter.
I den här rollen arbetar du självständigt men också som en del i ett team där vi skapar en verksamhet och kultur som gör att alla medarbetare inom Heimstaden upplever oss som en riktigt bra arbetsgivare, något som du inom HR har en kritisk roll i att bidra till.
Du arbetar självständigt där du har stort ansvar för att planera din egen dag. Till din hjälp har du HR-teamet som består av en HR Business Partner och en HR Administratör med placering i Norrköping och du kommer att rapportera till HR-chefen med placering på huvudkontoret i Malmö. Du har även en del kontakt med övriga HR-kollegor i koncernen i koncernövergripande HR-frågor så som processer och policys.
Så vem söker vi?
För att lyckas i rollen behöver du ha en kandidatexamen inom Personal- eller Beteendevetenskap alternativt Ekonomi med komplettering inom personalfrågor och arbetsrätt. Du ska ha arbetat brett med HR-frågor i minst fem år, gärna som HR Business Partner/Generalist, då i en verksamhet som har både kollektivanställda och tjänstemän och har fungerat som bollplank till chefer och medarbetare.
Du har goda kunskaper i frågor kring lön och förmåner, har jobbat med rekrytering och är du certifierad i något testverktyg (gärna Hogans eller Ascend) ser vi det som meriterande. Vi förutsätter att du är skicklig vad gäller användning av Officepaketet och andra systemstöd och att du alltid letar efter sätt att jobba smartare med hjälp av digitalisering.
Som person är du driven, strukturerad och van att jobba i projektform - både som projektledare och deltagare. Då verksamheten har ett högt tempo är det viktigt att du lär dig snabbt, är flexibel och klarar att prioritera dina uppgifter klokt och vet när du ska be om hjälp. Du är även en person som håller dig lugn även i stressade situationer. För att fungera hos oss bör du vara social och bra på att bygga relationer med många olika människor.
Då vi är en tight grupp med riktigt fin sammanhållning är det viktigaste att du har en personlighet som passar bra in i vårt team och vår kultur! Har du tidigare jobbat i system som Kontek HRM, HR Manager och/eller Winningtemp, blir vi oerhört glada!
I rollen som HR Business Partner behöver du behärska svenska och engelska både muntligt och skriftligt, men det är klart meriterande om du även behärskar andra språk. Körkort med B-behörighet är ett krav och då du kommer att vara primär HR-kontakt till två av våra fem regioner i Sverige, innebär tjänsten av del resor. Brukar du bli beskriven som Entreprenöriell, Rolig, Varm, Nyfiken och Prestigelös så kommer du trivas hos oss!
Heimstaden
Vi ser det som en självklarhet att du vill leva upp till våra kärnvärden Care, Dare & Share. Vill du läsa mer om vad våra medarbetare tycker att det är att arbeta hos oss, hittar du det här: https://heimstaden.com/jobba-har/

Publiceringsdatum
2020-02-19

Så ansöker du
Personligt brev och CV välkomnas senast den 15 mars 2020. Vi kan komma att göra löpande urval och intervjuer så vi välkomnar din ansökan redan idag.
Frågor? Vänligen kontakta Helena De Geer Sahlberg, Head of HR Sweden på helena.degeersahlberg@heimstaden.comeller 0733-255841 eller Annelie Hauer, HR Business Partner på annelie.hauer@heimstaden.comeller 0705-290240.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Heimstaden AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143907".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heimstaden AB (org.nr 556670-0455)

Tillgång till bil
För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
5106565

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heimstaden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heimstaden AB: