HR Business Partner till Euromaint i Stockholm

TNG Group AB / Administratörsjobb / Solna
2021-01-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner till Euromaint i Stockholm" (publicerad 2022-11-17) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

HR Business Partner med erfarenhet inom arbetsrätt sökes till HR-organisation inom Euromaint Rail i Stockholm

Vill du jobba som HR Business Partner i en bred och central roll hos en internationell och ledande aktör inom tågunderhåll? Lockas du av en tjänst där du arbetar verksamhetsnära genom att stötta våra chefer inom samtliga HR-processer, samtidigt som du definierar HR-behoven utifrån verksamhetens strategiska plan? Nu söker Euromaint Rail en HRBP med erfarenhet av arbetsrätt, som tillsammans med den övriga HR-organisationen vill vara med på den fortsatta utvecklingsresan. Har du sedan tidigare mycket god erfarenhet av arbete från en liknande roll samt trivs med att arbeta brett inom HR i ett stort internationellt bolag? Då är det dig vi söker! Välkommen med din ansökan redan idag!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Euromaint är en ledande aktör inom tågunderhåll samt en flexibel och dynamisk organisation som uppmuntrar till nytänkande. Här erbjuds du att komma in i ett spännande skede där du får en möjlighet att vara med och driva det fortsätta arbetet i den nyutvecklade organisationen. I rollen som HR Business Partner på Euromaint Rail arbetar du i en central och verksamhetsnära roll med många kontaktytor samt ingår i ledningsgruppen inom verksamhetsbenet Fordonsunderhåll.

I denna tjänst arbetar du professionellt med chefsstöd kopplat till samtliga HR-processer. Du samarbetar tätt med övriga funktioner inom HR gällande frågor som rör exempelvis arbetsrätt, rehabilitering och lönebildning. Du kommer även att delta vid fackliga förhandlingar rörande arbetsrättsliga frågor och vid lönerevision.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som HRBP kommer du arbeta mestadels operativt men även strategiskt.

Dina arbetsuppgifter som HRBP kommer innebära att:

* Delta i projekt och implementera nya processer
* Leda hela rekryteringsprocessen tillsammans med rekryterande chef
* Stötta chefer kring frågor som t ex rör tolkning av kollektivavtal, rehabilitering och lönebildning
* Analyser och följa upp nyckeltal kopplade till HR-området
* Delta i ledningsgruppsmöten för Fordonsunderhåll samt driva, följa upp och stötta i förändringsarbetet

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du rapporterar direkt till HR-chefen och kommer tillsammans med totalt 12 kollegor i Stockholm, Örebro och Göteborg tillhöra HR-organisationen, där samarbete, arbetsglädje och nytänkande står högt på agendan. Du utgör en viktig länk mellan de identifierade HR-behoven i verksamheten och HR-avdelningens utvecklingsarbete. Detta är en tillsvidareanställning med önskad start i mars samt 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid med förtroendetid.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom personaladministration, beteendevetenskap eller motsvarande erfarenhet. Vi tror att du tidigare arbetat som HRBP eller i en likande roll med mycket god erfarenhet från brett HR arbete, gärna i en större internationell organisation.

Du har god samarbetsförmåga, är kommunikativ och trivs i en bred verksamhetsnära tjänst. Du brinner för att arbeta i en central och drivande roll och utmanas av att arbeta med nya processer och utvecklingsarbeten. Du har erfarenhet av fackliga förhandlingar och klarar av att tolka kollektivavtal samt är trygg i att hantera alla typer av frågor kopplade till arbetsrätt. Du har också god systemvana och erfarenhet av Officepaketet. Har du även erfarenhet av något HR-system och/eller Sharepoint är även detta meriterande för rollen.

För att lyckas i rollen är det också viktigt att du är handlingskraftig, en doer som kan prioritera i vardagen. Du trivs i en roll med eget ansvar och driver självständigt förändringsarbetet framåt. Då koncernspråket är engelska och alla möten samt rapportering till moderbolaget CAF sker på engelska, är det ett krav att du är flytande i både svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet av projektarbete samt tidigare vana av rapportering i ett internationellt bolag är detta meriterande för rollen.

Som person är du målfokuserad, självständig och kommunikativ samt har en god förmåga att arbeta strukturerat. Viktigt i rollen är även att du är förtroendeingivande och duktig på att bygga relation med olika människor i olika miljöer.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-01-25

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Tng Group AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Tng Group AB (org.nr 556648-2781), https://www.tng.se/

Arbetsplats
TNG Group AB

Jobbnummer
5539814

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: