HR Business Partner sökes till Tengbom i Stockholm
Inhouse AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Är du den vi söker?
Vill du vara med och bygga upp en HR avdelning från grunden? Motiveras du av att kunna påverka och komma med nya idéer? Nu söker vi dig som vill vara med på en spännande förändringsresa på ett av Nordens främsta arkitektkontor.
Publiceringsdatum2016-12-22Dina arbetsuppgifterSom HR Business Partner är du kontaktpunkt för alla förekommande HR-frågor för din del av verksamheten. Du stöttar cheferna i deras uppdrag att leverera sina åtaganden i enlighet med Tengboms strategi och du har ett övergripande ansvar för att driva arbetet med Talent Management. I rollen ingår även att självständigt driva och utveckla HR processer och att vara med och bygga upp HR avdelningen från grunden.
För rätt person finns stor möjlighet att forma och utveckla rollen!
Det närmaste året kommer HR teamet också fokusera implementeringen av Tengboms nya strategi. Mycket kommer att handla om att utveckla ledar- och medarbetarskapet samt kulturen i bolaget. Inledningsvis kommer du att fokusera på uppbyggnaden av en chef- och medarbetarportal och service design i form av upprättande av policyer, rutiner och processer som effektivt stöttar Tengboms affär och frigör tid för värdeskapande arbete. Du kommer också medverka i att utveckla och förvalta Tengboms on-boarding-process och arbete med Employer Branding.
ProfilVi drömmer om dig som har arbetat brett inom HR och vill anta utmaningen att fungera som kontaktpunkt för alla HR-frågor inom ditt verksamhetsområde. Utbildning inom personalvetenskap eller liknande är ett formellt krav och utöver det ser vi gärna att du har erfarenhet av att utveckla strukturkapital inom HR.
Tengboms HR Team är en tajt bemannad organisation. Därför behöver du vara självgående, aktivt driva dina frågor framåt och vara trygg och bekväm i din kommunikation med personer såväl inom som utom organisationen. Du är mån om att ge god service och förstår organisationens utmaningar. Det är också viktigt att du har förmågan att balansera och prioritera dina aktiviteter och på ett professionellt och tydligt sätt kommunicera detta gentemot omgivningen. För att lyckas i rollen tror vi slutligen att du har ett stort eget driv och skinn på näsan!
Övrig informationTjänsten är en visstidsanställning på 100 % som beräknas pågå till sommaren 2018. Du rapporterar till vår HR-chef Mattias Boldt och din huvudsakliga hemvist kommer att vara huvudkontoret i Stockholm, beläget precis vid Slussen. I tjänsten ingår resor ett par dagar per månad till våra olika kontor runt om i Sverige. Tjänsten tillträdes så snart som möjligt.
Låter detta som en något för dig? Ansök redan idag! Intervjuer kommer att ske löpande. Vid frågor, kontakta Jessica Petersson,
jessica.petersson@inhouse.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-19
Ange följande referens när du ansöker: 1882
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJessica Petersson
jessica.petersson@inhouse.seFöretagInhouse AB
AdressInhouse AB
Sturegatan 10
11436 Stockholm
KontorsadressSturegatan 10, Stockholm
Jobbnummer 3230743
Observera att sista ansökningsdag har passerat.