HR Business Partner med arbetsmiljöansvar till LloydsApotek
The We Select Company AB / Administratörsjobb / Stockholm
2021-10-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "HR Business Partner med arbetsmiljöansvar till LloydsApotek" (publicerad 2021-12-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos The We Select Company AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vi söker en driven och strukturerad person som har ett stort intresse för HR-området och har erfarenhet från arbetsmiljöarbete. Välkommen till vårt härliga HR-team där vi alltid stöttar och hjälper varandra!
Publiceringsdatum2021-10-04Dina arbetsuppgifterSom HR Business Partner hos oss har du det övergripande ansvaret för både det operativa och strategiska arbetet vad gäller arbetsmiljön, både på mikro och makro nivå. Du är även HR-partner till två av våra regioner och stöttar regionchef samt apotekschefer i aktuell region.
Din del av det löpande arbetet kommer bland annat att vara:
Ansvara för arbetsmiljöarbetet
Stötta och finnas till för chefer gällande arbetsmiljöfrågor
Strategiskt se över och planera för fortsatt arbetsmiljöarbete
Supportera med administrativa HR-uppgifter till regionen, exempelvis anställningsavtal
Stötta, följa upp och stämma av med alla chefer i de två regionerna gällande alla HR processer
Du känner dig trygg i förhandlingsförfarandet och har erfarenhet av att löpande utföra fackliga förhandlingar
Hålla i möten och utbildningar
Van att självständigt driva och ansvara för HR-årets samtliga processer
Du arbetar nära med dina andra HR kollegor, regionchefer, apotekschefer samt övriga avdelningar på vårt Servicekontor.
KvalifikationerVi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom personal och arbetsliv. Du har erfarenhet av att självständigt leda både operativt och strategiskt arbete inom arbetsmiljö, vi ser gärna att du har minst 3-4 års erfarenhet av HR-arbete som inkluderar arbetsmiljö. Du behöver vara en van användare av Office-paketet och ha lätt för att lära dig att arbeta i olika HR-system. Du har goda kunskaper i tal/skrift i både svenska och engelska.
Dina personliga egenskaperVi söker dig som har ett stort engagemang och intresse för HR-frågor och arbetsmiljö. Som person är du van vid att ta egna initiativ och vara självgående inom ditt område. Du är noggrann, strukturerad, flexibel och service-minded, med en god förmåga att prioritera. Vi värdesätter dessutom att du är lösningsorienterad, har integritet, uppvisar ett positivt och prestigelöst förhållningssätt och har en rejäl portion humor.
Vi erbjuder
Hos oss på LloydsApotek får du vara med om ett spännande kapitel då vi nyligen fått nya ägare och står inför en re-brandning. I din roll kommer du ha stor möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt inom HR-avdelningen. Du kommer till ett entreprenörsdrivet företag och vi erbjuder en marknadsmässig lön, bonusprogram, flexibel arbetstid, trevliga kontorslokaler vid Södra station och härliga kollegor! Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillämpad provanställning på 6 månader, tillsättning i januari 2022.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Liselotte Häggborn, Head of HR på
liselotte.haggborn@lloydsapotek.se. Skicka in din ansökan redan idag, intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen till ett apotek som vågar tänka nytt!
LloydsApotek arbetar dagligen för ett friskare Sverige. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010, då under namnet DocMorris. Idag driver företaget 78 fysiska apotek runt om i landet och erbjuder en komplett e-handel med läkemedel och ett brett sortiment inom egenvård. LloydsApotek är ett nytänkande apotek som genom rådgivning och tjänster vill inspirera till att leva ett mer hälsosamt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som är experter inom receptbelagda läkemedel, hud och värk.
LloydsApotek är en del av CEPD N.V. (Corporation of European Pharmaceutical Distributors N.V.) ett av de ledande företagen på Europas läkemedelsmarknad. CEPD grundades 2008 och är en erfaren och kunnig hälsovårdsaktör med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna. CEPD förvaltar den femte största apotekskedjan i Europa med över 1300 apotek i Polen, Litauen och Sverige.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagThe We Select Company AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare The We Select Company AB (org.nr 556841-1671),
https://www.lloydsapotek.se 118 63 STOCKHOLM
Arbetsplats LloydsApotek
Jobbnummer 6015819
Observera att sista ansökningsdag har passerat.