HR Business Partner
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Västerås
2025-09-30
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Vi söker en erfaren HR Business Partner till vårt team inom Technology Consulting i Västerås. Tjänsten är på 60% och innebär att du stöttar chefer och medarbetare i centrala HR-processer med både operativa och strategiska uppgifter.
Publiceringsdatum2025-09-30Dina arbetsuppgifterSom HR Business Partner får du en bred roll där du är ett stöd för både ledare och medarbetare. Du ansvarar för att driva och utveckla HR-processer samt bidra till att organisationen fungerar effektivt och i linje med lagar och avtal.
• Driva rekryteringsprocesser från start till mål
• Ge rådgivning inom arbetsrätt och kollektivavtal
• Samarbeta och förhandla med fackliga representanter
• Stödja chefer i performance management och lönerevision
• Följa upp medarbetarundersökningar och exitintervjuer
• Ansvara för HR-rapportering, revision och compliance
• Hantera anställningsavtal, protokoll och annan HR-administration
ProfilVi söker dig som är en kommunikativ och lösningsorienterad person med förmåga att bygga förtroendefulla relationer. Du är strukturerad, noggrann och trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra.
• Kommunikativ och samarbetsinriktad
• Förmåga att driva förändring och skapa resultat
• Strukturerad och effektiv i både operativa och strategiska uppgifter
• Engagerad, prestigelös och professionell i ditt HR-arbete
KvalifikationerFör att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk bakgrund inom HR samt erfarenhet av att arbeta brett inom HR-området. Du har goda kunskaper i svensk arbetsrätt och är van vid att samarbeta med fackliga parter.
• Universitetsexamen, gärna inom HR
• 3-4 års erfarenhet av HR Business Partnering, rekrytering och arbetsrätt
• God systemvana (meriterande med SAP SuccessFactors)
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Tjänsten som HRBP är ett konsultuppdrag. Tjänsten är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos kund. Anställningsformen är på 60%. Uppdraget har start så snart som möjligt och löper ca 6 månader framöver.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin Fredriksson via Adeccos växel 010-173 73 00.
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt via telefon: 08-598 980 10
Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-10-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
https://www.adecco.com/sv-se Kontakt Talent Agent
Malin Fredriksson
Jobbnummer 9533327